ایلان ماسک بازهم خیال کوچ کردن دارد

این میلیاردر آمریکایی سازمان خیریه خود را به ایالت تگزاس منتقل کرده ‌است

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا و اسپیس‌اکس -Britta Pedersen / POOL / AFP

در تازه‌ترین نشانه مبنی بر این که ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، ممکن است به ایالت تگزاس کوچ کند، این میلیاردر آمریکایی سازمان خیریه خود را به این ایالت منتقل کرده است.  

بنیاد ماسک مستقر در کالیفرنیا، متعلق به این کارآفرین، تابستان امسال در آستین یک نهاد ایجاد کرد و در ماه اکتبر، با وزیر خارجه این ایالت، برای ادغام دو شرکت، روند اداری کار را به انجام رساند.  

تسلا در حال ساخت کارخانه تولید اتومبیل «گیگافکتوری تگزاس» در نزدیکی آستین است، جایی که قرار است در آن مدل شاستی بلند «Y» و کامیون موسوم به سایبرتراک را تولید کند.  

شرکت «اسپیس‌اکس» در حال آزمایش ماموریت «استارشیپ» خود در سایت تولید موشک «بوکاچیکا» در تگزاس است، که آقای ماسک  امیدوار است که این فضاپیما انسان‌ها را به مریخ منتقل کند و همچنین سایتی برای آزمایش موتور در مک‌گرگور دارد.  

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، آقای ماسک به دوستانش گفته است که در حال کوچ به آستین است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک که در لس‌آنجلس زندگی می‌کند، در ماه مه وعده داد که املاک صد میلیون دلاری خود را در ایالت کالیفرنیا خواهد فروخت.  

او هنگامی که بر سر محدودیت‌های مربوط به کووید با مقامات شهرستان آلامدا در کالیفرنیا درافتاد، علنا تهدید کرد که دفاتر اصلی تسلا را یا به تگزاس و یا به نوادا منتقل خواهد کرد.  

بنیاد ماسک در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و به انرژی تجدیدپذیر، اکتشافات فضایی انسانی، تحقیقات پزشکی، آموزش علوم و مهندسی و تحقیق و توسعه «هوش مصنوعی ایمن در جهت منافع انسان‌دوستانه» اختصاص دارد.  

به گزارش بلومبرگ، طبق پرونده‌های مالیاتی سال گذشته، سرمایه این بنیاد در ژوئن ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۲۹ میلیون دلار بوده است.  

این بنیاد بودجه‌هایی را به سازمان‌هایی از جمله مرکز علمی و فضایی چابوت اهدا کرده است.  

ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵۰ درصد افزایش یافت و آقای ماسک را با ثروت ۱۵۵ میلیارد دلاری به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل کرد.  

آقای ماسک و همسر سابقش جاستین ماسک، پنج پسر نوجوان دارند و اخیرا در سال جاری، شریک زندگی او، گرایم موزیسین، فرزند پسر آنان را به دنیا آورد.  

© The Independent

بیشتر از جهان