فردیناند: کاش جان تری از ته دل حامی برابری نژادی باشد

جان تری ده سال پیش به جرم استفاده از الفاظ نژادپرستانه از چهار بازی محروم شد

جان تری، کاپیتان آن زمان چلسی، به آزار نژادپرستانه مدافع سابق کوئینز پارک رنجرز متهم شد - AFP PHOTO/GLYN KIRK

آنتون فردیناند امیدوار است پشتیبانی جان ‌تری از جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است»، «از ته دل» باشد. 

تقریبا ده سال پیش جان تری، کاپیتان آن زمان چلسی و تیم ملی انگلستان متهم به آزار نژادپرستانه مدافع سابق کوئینز پارک رنجرز در بازی دربی غرب لندن این تیم مقابل چلسی شد. 

تری در دادگاه از این اتهام مبری شد ولی فدراسیون فوتبال، کاپیتان سابق تیم انگلستان را در استفاده از الفاظی توهین‌آمیز درباره رنگ پوست یک شخص، مقصر شناخت که منجر به تعلیق او از چهار بازی و جریمه‌ای ۲۲۰ هزار پوندی شد. 

بعد از ساخت مستند «آنتون فردیناند: فوتبال، نژادپرستی و من»،  فردیناند هم درباره نقش ‌تری در پشتیبانی از جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» که با زانو زدن پیش از شروع بازی و پوشیدن لباسی در حمایت از آن، پشتیبانی خود را نشان داده بود، واکنش نشان داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فردیناند به برنامه «صبح‌به‌خیر بریتانیا» گفت: «او از جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است حمایت می‌کند و این خیلی عالی است. امیدوارم این حمایت از ته دل باشد و باید مکالمه و بحثی درباره تغییرات مثبت در جامعه خود داشته باشیم. من مایلم همه گرد هم جمع شده و ببینیم چطور می‌توانیم به مقامات در این زمینه کمک کنیم.» 

فردیناند همچنین از این موقعیت استفاده کرد تا ناراحتی خود را درباره هواداران تیم میلوال ابراز کند که بازیکنان تیم خود و تیم دربی‌کانتی را به دلیل زانو زدن پیش از بازی اخیر هو کردند. 

فردیناند افزود: «هیچ حال خوبی نداشتم. در نظر من ماهلون رومئو که برای میلوال بازی می‌کند، یکی از بازیکنان سیاه‌پوست این تیم است و من کاملا با او هم‌دردی می‌کنم. او بعد از بازی پا پیش گذاشت و گفت: احساس کردم مورد آزار قرار گرفتم و به نحوی به من توهین شده است. به نظر من هیچ بازیکنی به خاطر اهداف سیاسی زانو نمی‌زند. برای فوتبالیست‌ها این امری سیاسی نیست… بلکه درباره برابری و اهمیت جان افراد به اندازه سایرین است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش