راهپیمایی اعتراضی ترامپ در روز تحلیف جو بایدن

شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از منابع نزدیک به رییس‌جمهور گفت که او قصد ندارد در مراسم سوگند ریاست جمهوری جو بایدن شرکت کند

دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا - Spencer Platt/Getty Images/AFP

بنابه گزارش‌ها دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده خود را آماده می‌کند تا با برگزاری یک راهپیمایی مخالف، در اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ در روز مراسم سوگند ریاست جمهوری، بیش از جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب آمریکا، جلوه‌گری کند.  

به گفته گزارشی که در وب‌سایت خبری اکسیوس به نقل از منابع نزدیک به رییس‌جمهور منتشر شد، آقای ترامپ قصد دارد که با به‌کارگیری تمام قوای خود به عنوان رییس‌جمهور، با یک رویداد چشمگیر صحنه را ترک کند. گفته می‌شود که خداحافظی بزرگ آقای ترامپ با کاخ سفید، شامل پرواز نهایی هواپیمای ریاست جمهوری موسوم به «ایرفورس وان» به فلوریدا، سخنرانی برای جمعیت در سالن فرودگاه و پخش تلویزیونی و همچنین برنامه‌های خیره‌کننده دیگری از این قبیل خواهد بود.  

وقتی که جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب قرار است در تاریخ ۲۰ ژانویه طی مراسم سنتی سوگند و راهپیمایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار است کوچک و محدود برگزار شود شرکت کند، رییس‌جمهور فعلی قرار است در یک رویداد رقابتی پرزرق و برق شرکت کند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از منابع نزدیک به رییس‌جمهور گفت که او قصد ندارد در مراسم سوگند ریاست جمهوری جو بایدن شرکت کند و حتی شاید رسم همیشگی را که بنابرآن اوباما و همسرش در سال ۲۰۱۶ او را دعوت کردند، رییس‌جمهور منتخب و همسرش دکتر جیل بایدن را برای دیدار از کاخ سفید دعوت نکند.  

تلاش‌های آقای ترامپ برای جلب توجه احتمالا تعجب چندانی ندارد زیرا او از مدتی پیش درباره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده بود. او هنوز راهپیمایی بزرگ را به شکل علنی اعلام نکرده است و به روشنی اعلام نکرده که در مراسم سوگند شرکت خواهد کرد یا خیر، اما اخیرا برای اولین بار در مقابل اعضای کمیته ملی جمهوری‌خواهان اذعان داشت که مایل است بار دیگر وارد رقابت‌های ریاست جمهوری شود.  

آقای ترامپ در چندین ویدیوی مربوط به مهمانی کریسمس کاخ سفید که به دست نشریه پولیتیکو و دیگر رسانه‌های آمریکایی رسیده است، در میان تشویق حضار می‌گوید که «چهار سال دیگر» دوباره آن‌ها را خواهد دید.  

رییس‌جمهور به حضار گفت: «چهار سال فوق‌العاده را پشت سر گذاشتیم. تلاش می‌کنیم تا چهار سال دیگر هم داشته باشیم. در غیر این صورت، چهار سال دیگر شما را خواهم دید.»  

© The Independent