تکذیب مرگ خامنه‌ای از سوی معاون دفترش

نیوزویک چند روز پیش از وخامت حال خامنه‌ای و انتقال قدرت به فرزندش خبر داده بود

شایعات در مورد بیماری و حتی مرگ علی خامنه‌ای در سال‌های گذشته بارها مطرح شده است- KHAMENEI.IR

مهدی فضائلی مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس و معاون کنونی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی با انتشار توییتی از سالم بودن علی خامنه‌ای خبر داده است.

دو روز پیش نیوزویک به نقل از یک روزنامه‌نگار، خبری مبنی بر وخامت حال علی خامنه‌ای و انتقال قدرت به فرزندش، مجتبی خامنه‌ای منتشر کرده بود.

این خبر از سوی مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی نادیده گرفته شد. تنها ساعتی پیش بود که مهدی فضائلی از اعضای بانفوذ در میان تیم رسانه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خود شخصا دست‌به کار شد و نوشت که «به کوری چشم دشمنان» علی خامنه‌ای «سالم و بانشاط» است.

شایعات در مورد بیماری و حتی مرگ علی خامنه‌ای در سال‌های گذشته بارها مطرح شده است. با توجه به اینکه خامنه‌ای ۸۱ ساله از یک بیماری زمینه‌ای و عوارض ترور سال ۱۳۶۰ رنج می‌برد، شایعات در مورد مرگ و تشدید بیماری او به سرعت در بخش اخبار غیررسمی جای خود را باز می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های رسمی و اعضای دفتر علی خامنه‌ای هیچ گاه به صراحت در مورد بیماری زمینه‌ای علی خامنه‌ای سخن نگفته‌اند. او در شهریورماه ۱۳۹۳ برای جراحی پروستات در بیمارستان بقیه‌الله تهران بستری شد و در آن زمان در اتفاقی عجیب اخبار مربوط به این بیماری و جراحی انجام شده به رسانه‌های رسمی و صداوسیمای جمهوری اسلامی راه یافت.

پیش از این جراحی سال‌ها در مورد اینکه رهبر جمهوری اسلامی به بیماری سرطان پروستات مبتلا است شایعاتی در حاشیه اخبار سیاسی مطرح می‌شد.

برخی تحلیلگران در ماه‌های گذشته با توجه به عدم انسجام در گفتار و تغییرات در تن صدا و چهره رهبر جمهوری اسلامی از تشدید بیماری او سخن گفته‌اند ولی همه این اظهارات در حد گمانه‌زنی است و هنوز هیچ خبر مستندی در مورد وضعیت سلامتی علی خامنه‌ای منتشر نشده است.

رهبر ۸۱ ساله جمهوری اسلامی از اسفندماه سال گذشته و با همه‌گیری کرونا در ایران، تحت شدیدترین تدابیر مربوط به قرنطینه و عدم شرکت در مراسم عمومی قرار داشته است.