پیشنهاد کارخانه عظیم گوشت برای نگهداری واکسن کرونا در سردخانه‌های خود

واکسن ساخت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سیلسیوس نگهداری شود

بسته‌بندی گوشت در بسیاری از ایالت‌ها جزو مشاغل ضروری محسوب می‌شوند ولی آنها قرار نیست در فهرست نخستین گروه دریافت‌کننده واکسن باشند - DANIEL ROLAND / AFP

شرکت فرآورده‌های غذایی اسمیت‌فیلد، بزرگترین تولید کننده گوشت خوک، اعلام کرد برای همکاری در توزیع واکسن کرونا در سطح ملی، به مقامات بهداشتی پیشنهاد داده است ذخیره‌سازی این واکسن را در یخچال‌های «بسیار سرد» خود به عهده بگیرد.

به گفته کیارا لومباردو، مدیر امور اداری اسمیت‌فیلد، این شرکت در روز پنج شنبه در اطلاعیه‌ای به رویترز اعلام کرده است: «در صورتی که ظرفیت نگهداری واکسن با محدودیت مواجه باشد، علاقه‌مند و آماده همکاری با سازمان‌های بهداشتی» است.

مسئولان بهداشتی در سراسر آمریکا در صدد یافتن سردخانه‌های مناسبی هستند که برای نگهداری واکسن ویروس کرونا موردنیاز است.

واکسن ساخت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سیلسیوس نگهداری شود که بسیار سردتر از دمای عادی نگهداری بیشتر واکسن‌ها است و واکسن مدرنا نیز به دمای منفی ۲۰ درجه نیاز دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارخانه‌های اسمیت‌فیلد پیش‌تر شیوع ویروس کرونا را در میان کارگران کارخانه تجربه کرده است. بسته‌بندی گوشت عملیاتی سریع است که توسط کارگران به صورت فشرده انجام می‌شود. آنها اکثرا رنگین‌پوست هستند و بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار دارند.

در زمانی که کارخانه سیوکس فالز این شرکت در داکوتا جنوبی به بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا تبدیل شد، دست کم یک هزار و ۳۰۰ مبتلا و چهار نفر کشته در پی داشت. وزارت کار در ماه سپتامبر جریمه حداکثری ۱۳ هزار و ۴۹۴ دلاری را به خاطر عدم محافظت از کارگران برای این شرکت اعمال کرد. کارخانه دیگری در کارولینا شمالی، که بزرگترین کشتارگاه خوک در جهان است، نیز به مرکز شیوع کرونا تبدیل شده بود.

بسته‌بندی گوشت در بسیاری از ایالت‌ها جزو مشاغل ضروری محسوب می‌شوند ولی آنها قرار نیست در فهرست نخستین گروه دریافت‌کننده واکسن باشند. اولین دوزهای واکسن قرار است به شاغلان حوزه بهداشت و ساکنان خانه‌های سالمندان تزریق شود.

گروه‌های کارگری از رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس‌جمهور منتخب، بایدن، خواسته‌اند کارگران بسته‌بندی گوشت را نیز در اولویت تزریق واکسن قرار دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان