توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات تجاری در روز یکشنبه

دو طرف معتقدند هنوز اختلافات عمده‌ای وجود دارد

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و اورسلا فن دِر لاین رئیس کمیسیون اروپایی- DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و اورسلا فن دِر لاین رئیس کمیسیون اروپایی توافق کردند مذاکرات تجاری بین دو طرف، با هدف رفع اختلافات موجود در این حوزه پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا، روز یکشنبه از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو طرف روز شنبه گفتند به جدی بودن اختلافات عمده اذعان دارند و توافق کردند که تلاش‌های بیشتری باید توسط هیات‌های مذاکره کننده، برای ارزیابی این که آیا می‌توان آنها را برطرف کرد، انجام گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا روز ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی رسما از اتحادیه اروپا خارج شد، اما قوانین تجاری، سفر و کسب و کار حاکم میان آن کشور و بلوک اروپایی همچنان در طول دوره انتقالی، که روز ۳۱ دسامبر پایان می‌یابد، بدون تغییر باقی مانده‌اند.

جانسون و فن در لاین با بیان این که «اگر این مسائل حل نشوند هیچ توافقی در دسترس نخواهد بود،» گفتند «به همین دلیل ما به مذاکره‌کنندگان ارشدمان دستور داده‌ایم که فردا در بروکسل پایتخت بلژیک بار دیگر مذاکرات را از سر بگیرند.»

به عقیده نویسنده رویترز، تصمیم از سر گیری گفت‌وگوهای تجاری، که روز جمعه برای مشورت با سران بریتانیا و اتحادیه اروپا متوقف شد، به این معنا است که دو طرف هنوز به کاستن از شکاف‌ها در فرصت باقی مانده امیدوار هستند.