رئیس سازمان محیط زیست ایران با احضار به دادسرا تفهیم اتهام شد 

اتهام عیسی کلانتری توهین به روح‌الله خمینی عنوان شده است 

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست ایران و معاون حسن روحانی، امروز، شنبه ۱۵ آذرماه، برای تفهیم اتهام به دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

 به نوشته خبرگزاری تسنیم، «در پی انتشار اظهارات توهین‌آمیز عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص حضرت امام و ریشه‌های انقلاب اسلامی در مصاحبه با رسانه‌های مجازی، کلانتری به شعبه هفتم دادسرای کارکنان دولت احضار، و در خصوص توهین به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تفهیم اتهام و با قرار تامین آزاد شد.»

به تازگی ویدیویی از عیسی کلانتری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن،  رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوالی در مورد مذاکره آمریکایی‌ها با روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، می‌گوید: «نمی‌دانم خبر ندارم ... شاید به این صورت بشود گفت که حضرت امام فرزند ناخلفی برای آنها بود. آنها پشت شاه رو خالی کردند و حضرت امام هم از این فرصت استفاده کردند.»

این اظهارات واکنش‌های تندی را در پی داشت که یکی از تندترین آن‌ها واکنش روزنامه کیهان بود که در مطلبی به قلم حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، از «ضرورت عزل و محاکمه عنصر نفوذی در مدیریت سازمان محیط‌ زیست» نوشت و خواهان برخورد با عیسی کلانتری شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن یادداشت آمده بود: «رئیس سازمان محیط‌ زیست، پس از گماشتن یک جاسوس آمریکایی به معاونت این سازمان که به فرار وی ختم شد، کار را به جسارت علیه ساحت امام خمینی رسانده است.»

کیهان با اشاره به مصاحبه اخیر کلانتری، گفته‌های او را موهن خوانده و برخورد نکردن با او را نشان کوتاهی قوه قضائیه عنوان کرده بود. آن نوشته همچنین دولت را موظف کرده بود که بابت اظهارات اخیر کلانتری عذرخواهی، و او را «بازخواست» کند.

پس از شدت گرفتن واکنش‌ها، عیسی کلانتری «متن عذرخواهی» خود را بابت برداشت اشتباه از سخنانش منتشر کرد. او در متن خود با ادعای این که ویدیوی مصاحبه تقطیع شده است، و با اشاره به این که خودش مقلد روح‌الله خمینی است، نوشته بود: «اگرمشاهده کلیپ ۴۰ ثانیه‌ای و تقطیع شده از مصاحبه دو ساعته مربوط به سال ۱۳۹۶ با لغزش کلامی پیش‌آمده، موجب تکدّر خاطر دوستداران حضرت امام  و انقلاب اسلامی شده است، از این موضوع عذرخواهی می‌کنم.»