رکوردشکنی ترامپ در جمع‌آوری کمک‌های انتخاباتی پس از انتخابات

طرفداران آقای ترامپ مبالغ هنگفتی را به کمیته ملی جمهوریخواهان و سازمان‌هایی مانند صندوق پیروزی ترامپ اهدا کرده‌اند

بازشماری مجدد با ۳ میلیون دلار هزینه بزرگترین قلم هزینه در مخارج ستاد انتخاباتی آقای ترامپ بوده است- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

بر اساس یک گزارش جدید، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از روز انتخابات به این سو ۲۰۷.۵ میلیون دلار از هواداران خود جمع‌آوری کرده است. آقای ترامپ که قصد لغو نتایج انتخابات را دارد، تنها بخش کوچکی از این پول‌ها را صرف تلاش برای به چالش کشیدن شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی کرده است.

به‌‌رغم آن که وزارت دادگستری و وزارت امنیت داخلی آقای ترامپ اعتبار ادعاهای او مبنی بر کلاهبرداری گسترده در انتخابات را تایید نکرده‌اند، آقای ترامپ که از پذیرش شکست به آقای بایدن سر باز زده است، حداقل یک دستاورد بی‌سابقه داشته است. وی در روزهای پس از شکست خود در انتخابات ۳ نوامبر، یک رکورد نامعمول را در جمع‌آوری کمک‌های مالی پس از روز انتخابات را شکسته است.

طرفداران آقای ترامپ مبلغ هنگفتی را به کمیته ملی جمهوریخواهان و سازمان‌هایی مانند صندوق پیروزی ترامپ اهدا کرده‌اند. آقای ترامپ نتایج آرا را در ایالت‌هایی که در آنها به آقای بایدن باخته است، به چالش کشیده است. آقای بایدن بیش از ۸۰ میلیون رای کسب کرده است.

اما به گفته واشنگتن پست، ستاد انتخاباتی وی تنها ۸.۸ میلیون دلار را صرف شکایات حقوقی و نیز بازشماری آرا در ویسکانسین کرده است. بازشماری آرا در ویسکانسین مجموع آرا آقای بایدن را نه تنها کاهش نداد، بلکه آن را افزایش داد.

بازشماری مجدد با ۳ میلیون دلار هزینه بزرگترین قلم هزینه در مخارج ستاد انتخاباتی آقای ترامپ بوده است. بقیه بودجه صرف پرداخت کارمزد مشاوران حقوقی آقای ترامپ مانند جنا الیس شده است. گفته می‌شود وی از روز انتخابات به این سو ۳۰ هزار دلار دریافت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در واقع، صدها میلیون دلاری که طی روزهای پس از انتخابات جمع‌آوری شده است، صرف پرداخت بدهی‌ها و کمک به تشکیل یک کمیته اقدام سیاسی جدید شده است.

کمک‌های مالی در حالی توسط ستاد انتخاباتی آقای ترامپ جمع‌آوری شده است که وی همچنان به تبلیغات غلط‌، اشاعه نظریه‌های توطئه و دروغ‌های آشکار پیرامون انتخابات سال ۲۰۲۰ می‌پردازد. ادعاهای دروغین آقای ترامپ درباره شکست انتخاباتی مدت‌ها پیش از شمارش آرا آغاز شد. وی پیش از برگزاری انتخابات به دروغ ادعا کرد که تنها تقلب در انتخابات علیه وی می‌تواند موجب شکست وی شود.

در عین حال، رئیس جمهوری از اعلام این که آیا در مراسم تحلیف آقای بایدن شرکت خواهد کرد یا نه، امتناع ورزیده است. در عوض، وی گفته است که پیش از این واقعه تاریخی، برنامه‌ای را اعلام خواهد کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای ترامپ قصد دارد نامزد انتخابات کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ شود. برخی دیگر اظهار داشته‌اند که وی در حال آماده‌سازی برای اعطای عفونامه به مشاوران نزدیک و اعضای خانواده خود است. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که او ممکن است یک شبکه اینترنتی را برای رقابت با فاکس نیوز و وان امریکا نیوز راه‌اندازی کند.

آقای ترامپ هنوز برنامه‌های خود را پس از ترک کاخ سفید در ژانویه، علنی فاش نکرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان