آمار مبتلایان کرونا در ایران براساس آمار رسمی از مرز یک میلیون نفر گذشت

شمار جان‌باختگان قطعی کووید-۱۹ در کشور به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید

۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند- AFP

آمار رسمی کرونا در ایران از مرز یک میلیون نفر گذشت و شمار جان‌باختگان این بیماری به زودی به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید. این در حالی است که ایران دو هفته گذشته را با محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، مصوب ستاد مقابله با کرونا گذرانده است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز اعلام کرد: «تاکنون یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ بیمار قطعی مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده است.»

به گفته آمار رسمی وزارت بهداشت در ایران طی شبانه‌روز گذشته و با مرگ ۳۵۸ بیمار دیگر، شمار جان‌باختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

با توجه به این که محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا از روز شنبه ۱۵ آذر پایان می‌یابد، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اعلام کرد که از شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر با جدیت اعمال می‌شود. در همین راستا وزیر آموزش و پرورش ایران اعلام کرد از روز شنبه ۱۵ آذر و براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت‌های آموزشی در مناطق نارنجی غیرحضوری خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی گفت که مدارس در مناطق نارنجی با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال هستند و بر نحوه آموزش‌های غیرحضوری نظارت خواهند داشت.

استاندار تهران نیز اعلام کرد از روز شنبه ۱۵ آذر فعالیت مشاغل گروه‌های ۱ و ۲ در شهرهای وضعیت نارنجی مجاز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انوشیروان محسنی بندپی گفت که برابر مصوبه ستادملی کرونا با توجه به این که پاساژها و مجتمع‌ها در گروه مشاغل ۲ هستند فعالیت آن‌ها امکان‌پذیر است. به گفته آقای بندپی فعالیت ادارات نیز به صورت ۵۰ درصد خواهد بود.

استاندار تهران همچنین اعلام کرد در استان تهران هنوز «پیشوا» از وضعیت قرمز خارج نشده است. کلانشهر تهران و استان تهران از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.

اجرای طرح جامع محدودیت‌های هوشمند هم به عنوان یک بخش از برنامه جامع مبارزه با کرونا، از روز شنبه به اجرا درخواهد آمد.

تا ظهر ۱۳ آذرماه براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند.

آمار روزانه وزارت بهداشت حکایت از این دارد که تاکنون ۶۹۹ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.