شرکت مدرنا، آزمایش واکسن کرونا را بر روی کودکان آغاز کرد

این آزمایش‌ها در شش ایالت آمریکا اجرا می‌شود

مقامات فدرال آمریکا می‌گویند مهم است که این واکسن پیش از توزیع گسترده آن در سال آینده روی کودکان آزمایش شود- JOEL SAGET / AFP

شرکت تولید داروی «مدرنا» آزمایش واکسن کرونا را روی کودکان ۱۲ تا ۱۸ساله آغاز کرد. 

شرکت فایزر نیز که در تولید واکسن کرونا پیشگام است، هم‌اکنون بررسی تاثیر این واکسن را روی کودکان و نوجوانان شروع کرده است.  

آزمایش‌های بالینی، روی سه هزار داوطلب ۱۲ تا ۱۸ساله متمرکز خواهد بود. 

در تارنمای «کلینیکال ترایِلز. گاو» آمده است که این آزمایش‌ها در شش ایالت آمریکا به اجرا گذاشته خواهد شد. این شش  ایالت عبارتند از آیداهو، مینه‌سوتا، نیویورک، اوکلاهما، تگزاس و یوتا. 

مقامات فدرال آمریکا می‌گویند مهم است که این واکسن پیش از توزیع گسترده آن در سال آینده روی کودکان آزمایش شود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم واکسن تولیدی فایزر و هم واکسن‌های شرکت مدرنا هنور منتظر صدور مجوز استفاده از جانب اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده هستند. انتظار می‌رود مقامات این نهاد برای گفت‌وگو پیرامون این واکسن‌ها، روز ۱۰ دسامبر تشکیل جلسه دهند.  

اگر واکسن‌های این دو شرکت مجوز استفاده اضطراری دریافت کنند، نخستین واکسن‌ها از روز ۲۱ دسامبر تلقیح خواهند شد.    

مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (سی‌دی سی) توصیه کرده‌اند که به کارکنان خط مقدم مراکز درمانی و ساکنان خانه‌های سالمندان برای دریافت واکسن الویت داده شود.  

مقامات بهداشتی بریتانیا مجوز استفاده از واکسن را روز چهارشنبه صادر کردند. 

گفته می‌شود واکسن تولیدی شرکت فایزر تا ۹۵ درصد و واکسن‌های مدرنا تا ۹۴ درصد موثر است.  

هر دو واکسن در دو دوز تلقیح می‌شود. دومین دوز برای واکسن فایزر سه هفته پس از تلقیح نخست و دومین دوز برای واکسن مدرنا یک ماه پس از تلقیح اول است.  

«سی دی سی» توصیه کرد که پس از کارکنان مراکز درمانی و ساکنان خانه‌های سالمندان، کارکنان بخش‌های ضروری از جمله کارکنان صنایع غذایی و کشاورزی، نیروهای انتظامی، راه و ترابری و امداد اضطراری تلقیح شوند.  

ایالات مختلف آمریکا در مورد گنجاندن گروه‌های ویژه در فهرست واجدان دریافت واکسن آزادی عمل خواهند داشت. نشریه نیویورک تایمز می‌گوید ایالت آرکانزاس پیشنهاد کرده است که مرغداری‌ها و کارکنان آن در فهرست صنایع ضروری قرار داده شوند. ایالت کلرادو هم خواهان آن است که  کارکنان صنایع اسکی که در فصل زمستان اغلب در خانه‌های اشتراکی سکونت می‌کنند، در میان اولویت‌های تلقیح واکسن قرار داده شوند.  

پس از آن بزرگسالانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و سالمندان بالای ۶۵ سال در الویت قرار داده می‌شوند. در برخی ایالات سالمندان بالای ۷۵ سال پیش از کارکنان بخش‌های ضروری تلقیح خواهند شد.  

مقامات فدرال گفته‌اند قصد دارند ۲۴ ساعت پس از صدور مجوز «اف دی اِی» نخستین محموله را متشکل از ۶.۴ میلیون دوز واکسن توزیع کنند.  

انتظار می‌رود همه شهروندان آمریکا تا ماه مه یا ژوئن سال آینده به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان