دکتر فاوچی مدال «یک عمر دستاورد» دریافت کرد

این مدال برای تلاش‌های دکتر فاوچی در راه مبارزه با بیماری ایدز توسط بنیاد خیریه ایدز «التون جان» اعطا شد

دکتر آنتونی فاوچی بلندمرتبه‌ترین کارشناس بیماری‌های عفونی آمریکا- JIM WATSON / AFP

به دکتر آنتونی فاوچی به سبب تلاشش برای مبارزه با بحران جهانی ایدز مدال «یک عمر دستاورد» اعطاء شد. 

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، سه‌شنبه شب، این مدال از طرف التون جان، خواننده پاپ، به دکتر فاوچی ۷۹ساله و بلندمرتبه‌ترین کارشناس بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو تیم کاخ سفید برای مبارزه با ویروس کرونا اهداء شد. 

بنیاد خیریه ایدز التون جان از هنگام تاسیس در سال ۱۹۹۲ در تلاش برای رفع شبهه و ابهام از بیماری ایدز بوده است.  

او در این ضیافت که با روز جهانی ایدز مصادف شده بود گفت: «تنها انگشت‌شماری از افراد این جهان مثل دکتر فاوچی زندگی خود را به خدمت به میلیون‌ها انسان دیگر صرف کرده‌اند.» 

او افزود: «تعهد پایدار او به سلامت جامعه و ابتکار برخوردش، مقابله را با بیماری ایدز متحول کرده است. 

این پشتکار و رهبری اوست که نهایتا به ما کمک خواهد کرد بر کووید-۱۹ چیره شویم.» 

دکتر فاوچی که ازسال ۱۹۸۴ رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی بوده است، پیش‌تر هماهنگ‌کننده موسسه‌های بهداشتی ایدز بود. 

دکتر فاوچی ۷۹ساله همچنین در این موسسه مقام نخستین ریاست اداره پژوهش‌های مرتبط با ایدز را از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ برعهده داشته است. 

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، دکتر فاوچی در ابتدا به دلیل نحوه برخوردش به این بیماری مرگبار با اعتراض سازمان‌ها و فعالان اجتماعی روبه‌رو شد اما بعدا با آن‌ها در زمینه پژوهش و یافتن راه‌های درمان ایدز همکاری کرد.  

در ویدیویی که روز سه‌شنبه در ضیافت «ائتلاف رهبری جهانی آمریکا» پخش شد، دکتر فاوچی از این همه‌گیری به عنوان «یکی از سیاه‌ترین دوره‌های زندگی‌اش» یاد کرد. 

او گفت که چگونه «روی زخم‌های در حال خونریزی بیماران تنها یک چسب پانسمان می‌گذاشت و عملا شاهد مرگ تمامی بیمارانش بود.» 

دکتر فاوچی افزود: «این خاطره‌ای است که هرگز آن را فراموش نکرده‌ام؛ این که چه احساسی دارید وقتی می‌خواهید مردم را نجات بدهید و نمی‌توانید.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فاوچی ۷۹ساله همچنین در ایجاد برنامه موسوم به «برنامه امداد اضطراری برای ایدز» شرکت داشت که در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۳ آغاز شد. این برنامه جان میلیون‌ها بیمار مبتلا به ایدز را در سراسر جهان به ویژه در آفریقای سیاه نجات داده است.  

دکتر فاوچی در اشاره به این برنامه گفت: «تاثیر آن خارق‌العاده است و این هدیه‌ای است که همچنان ادامه دارد. 

این (برنامه) نظامی را ایجاد کرد که که می‌تواند پیشگیری و درمان را در منطقه و شرایطی پیاده کند که بسیاری آن را به عنوان اقدامی غیرممکن رد کردند.» 

دکتر فاوچی افزود که مبارزه علیه ایدز ادامه خواهد یافت. او اظهار امیدواری کرد که در زمان حیاتش این بیماری ریشه‌کن شود. 

او گفت: «وقتی همه‌گیری کووید را پشت سر بگذاریم، ایدز همچنان به صورت یک بیماری باقی خواهد ماند و این کاری است که باید انجام دهیم (آن را ریشه‌کن کنیم).» 

دکتر فاوچی افزود: «باید توجه‌مان را به آن معطوف کنیم و هرگز اجازه ندهیم – پایان این بازی از نظر من، (این است که) ما به نتیجه خواهیم رسید و می‌توانم به شما بگویم که در زمان حیات من به نتیجه خواهیم رسید.»

© The Independent

بیشتر از جهان