طبق قانون جدید کره جنوبی اعضای گروه بی‌تی‌اس دیرتر به سربازی می‌روند

طبق قانون خدمت وظیفه عمومی کره جنوبی تمام مردان باید در سن ۱۸ تا ۲۸ سالگی به خدمت بروند

طبق قانون قبل از اصلاحیه، جین یکی از اعضای بی‌تی‌اس که همین ماه ۲۸ساله می‌شد باید به خدمت وظیفه می‌رفت- JUNG YEON-JE / AFP

لایحه‌ای در کره جنوبی برای اصلاح قانون خدمت وظیفه به تصویب رسیده است که طبق آن ستارگان پاپ کره مثل اعضای گروه بی‌تی‌اس می‌توانند تا ۳۰ سالگی به خدمت نروند. 

پیش از این اصلاحیه در قانون نظام وظیفه کره جنوبی فقط ورزشکاران، آهنگ‌سازان موسیقی مردمی و کلاسیک که برنده جایزه شده باشند و دانشجویان دکترای دانشگاه‌های خارج از کشور حق داشتند دیرتر به خدمت بروند. 

این اصلاحیه قانونی را نخستین بار در ماه سپتامبر و پس از آن پیشنهاد کرده بودند که گروه بی‌تی‌اس با تک ترانه «دینامیت» در صدر رده‌بندی ۱۰۰ تک‌ترانه برتر ایالات متحده قرار گرفت و نخستین بار بود که گروهی از کره جنوبی به چنین افتخاری دست می‌یافت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوه وونگ-رائه عضو ارشد حزب دموکراتیک و یکی از نمایندگان مجلس در ماه اکتبر با صدور بیانیه‌ای در دفاع از به تعویق انداختن خدمت وظیفه اعضای گروه بی‌تی‌اس گفته بود: «دفاع کردن از کشورمان وظیفه مقدسی است ولی به معنای آن نیست که همه باید سلاح به دست بگیرند.» 

طبق قانون عادی خدمت وظیفه عمومی کره جنوبی تمام مردان باید در سن ۱۸ تا ۲۸ سالگی به خدمت بروند. مدت خدمت هم بین ۱۸ تا ۲۱ ماه است. زنان هم می‌توانند به خدمت وظیفه بروند ولی اجباری نیست. 

به گزارش نیویورک تایمز سالانه بیش از ۲۰۰ هزار مرد برای انجام خدمت وظیفه ناچار می‌شوند در تحصیل یا کارشان وقفه ایجاد کنند. 

با توجه به آن که طی دهه گذشته محبوبیت جهانی موسیقی پاپ کره‌ای افزایش روزافزونی داشته است، قانونگذاران مجبور شدند در مورد افزودن این گروه جدید به جرگه برخورداران از حق تاخیر تصمیم‌گیری کنند. 

طبق قانون قبل از اصلاحیه، جین یکی از اعضای بی‌تی‌اس که همین ماه ۲۸ساله می‌شد باید به خدمت وظیفه می‌رفت. 

جین ماه پیش در نشستی مطبوعاتی در مورد آلبوم جدیدشان گفته بود: «البته موضوع خدمت وظیفه هم هست که بارها در گروه بحث آن پیش آمده است. قصد داریم روزی همه با هم به خدمت برویم.»

© The Independent

بیشتر از جهان