نماینده مجلس خطاب به روحانی: از کرونا نمی‌میری، مردن در حین خدمت توفیق می‌خواهد

ادامه جنجال‌ها بر سر حضور نیافتن روحانی در مجلس

صبح امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس یازدهم سپرده شد. این لایحه را حسینعلی امیری، معاون پارلمانی دولت معرفی کرد و حسن روحانی و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در مجلس حاضر نشدند.

این موضوع با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد. حسن روحانی از زمان افتتاحیه مجلس یازدهم و به دلیل شیوع کرونا در جلسات رأی اعتماد وزرای پیشنهادی‌اش برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هم شرکت نکرده بود.  

احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور نیافتن روحانی در جلسه تقدیم لایحه بودجه در نطق خود گفت که روحانی «از ترس بیماری کرونا» در مجلس حاضر نشده و این برخورد رئیس‌جمهور «توهین به ۸۵ میلیون ایرانی» است.

او همچنین خطاب به روحانی گفت: «مطمئن باش که از کرونا نمی‌میری، چون مرگ در حین خدمت توفیق می‌خواهد.»

این نماینده مجلس از روحانی دعوت کرد که سرنوشت افرادی مانند رجایی، باهنر، بهشتی و قاسم سلیمانی را ببینید و از طرف دیگر عاقبت «حاکمان خائن» را در نظر بگیرد.

البته این تندترین واکنش نمایندگان مجلس یازدهم به اقدامات حسن روحانی و دولت او نیست. در مهرماه امسال و زمانی که روحانی تلویحاً «صلح حسنی» را به‌عنوان راهکاری برای کشور و افزایش رضایتمندی مردم پیشنهاد کرد، مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر بنا بر کسب رضایت مردم باشد «رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

حسن روحانی صبح امروز و در جلسه هیئت دولت گفت که عدم حضور او در مجلس به دلیل «مسائل بهداشتی» و «اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا» بوده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی، از زمان شیوع کرونا سخت‌ترین محدودیت‌ها را در مقایسه با سران سایر کشورهای جهان رعایت کرده‌اند.

حسن روحانی در ۱۰ ماه گذشته عموماً تنها در جلسات هیئت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا و با فاصله بسیار زیاد شرکت کرده است.

علی خامنه‌ای نیز تمامی دیدارهای عمومی خود را تعطیل کرده و در این مدت به جز دو دیدار با مقام‌های خارجی با حفظ فاصله بسیار زیاد و جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در هیچ رویدادی شرکت نکرده است.