ویدیویی در رسانه‌های داخلی، کایلی و همسرش را به جاسوسی برای اسرائیل متهم می‌کند

تصاویری مشابه «اعتراف‌گیری‌های اجباری» از کایلی مور گیلبرت منتشر شده است

رسانه‌های استرالیا گزارش داده بودند که سرویس اطلاعاتی ایران پس از اطلاع از ارتباط کایلی با یک مرد اسرائیلی،او را به جاسوسی متهم کردند-Kylie Moore-Gilbert

روزنامه هرالد سان استرالیا با اشاره به پخش ویدیویی از کایلی مور گیلبرت در برخی رسانه‌های داخلی ایران، نوشت: «پروپاگاندای جدید ایران ادعا می‌کند که کایلی مور گیلبرت و همسر اسرائیلی مخفی‌اش جاسوس بوده‌اند.»

این شهروند استرالیایی-بریتانیایی هفته گذشته پس از تحمل ۸۰۴ روز زندان در ایران در جریان مبادله با سه ایرانی بمبگذار در تایلند به استرالیا بازگشت.

او که استاد مطالعات اسلام است هنگام سفر به ایران بازداشت شد و پس از مدتی به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

پس از آزادی کایلی مور گیلبرت برخی رسانه‌های استرالیایی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که او زمانی هدف سرویس‌های اطلاعاتی ایران قرار گرفت که آنها متوجه شدند کایلی با یک مرد اسرائیلی در ارتباط بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون  برخی رسانه‌های داخل ایران از جمله «آپارات» با انتشار تصاویر خصوصی کایلی مور گیلبرت و همسرش از جمله مراسم ازدواج آنها، مدعی شده‌اند که «آنها جاسوس بودند».

کایلی مور گیلبرت و مقامات استرالیا این اتهام را رد کرده‌اند. این شهروند استرالیایی در نامه‌هایی که از زندان نوشته بود، تاکید کرد که او به حبس طولانی محکوم شده چون «پیشنهاد وزارت اطلاعات برای همکاری را نپذیرفته است».

در تصاویری دیگری که رسانه‌های ایران منتشر کرده‌اند، کایلی مور در لباس سبز ارتشی دیده می‌شود. برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند که او به کمپ آموزشی حیفا رفته بود.

در بخشی از این ویدیوها، کایلی مور گیلبرت به فارسی صحبت می‌کند و در جایی می‌گوید که پس از «مشغول به کار شدن در سرویس جاسوسی اسرائیل توانست از دانشگاه کمبریج انگلستان پذیرش بگیرد.»

ویدیویی مشابه «اعتراف‌های اجباری» که در ۴۲ سال گذشته بارها و بارها نمونه‌های آن وجود داشته است.

کایلی در بخش دیگری از این ویدیو می‌گوید که همسرش در دهه ۹۰ میلادی به دنبال پناهندگی در اسرائیل بوده است و عضو ارتش این کشور بوده است. او در ادامه می‌گوید که «همسرش نیز تحت پوشش یک شرکت استرالیایی برای سرویس جاسوسی اسرائیل کار می‌کرده است.»

این در حالی است که کایلی مور گیلبرت بارها اتهام‌های وارد شده را تکذیب کرده است.

در این فیلم گفته می‌شود که پدر کایلی مور گیلبرت یهودی بوده و کایلی نیز «در سال ۲۰۰۷ در بریتانیا دین خود را به یهودیت تغییر داده است».

اتهام‌های متعدد دیگری نیز با توجه به سفرهای او به کشورهای منطقه و آشنایی با زبان فارسی، عبری و عربی مطرح شده است.