خانواده بایدن یک گربه را به جمع حیوانات خانگی خود اضافه می‌کند

حیوانات خانگی در کاخ سفید به گونه‌ای تعبیر شده‌اند که گویی بیانگر شخصیت افراد خانه‌اند

خانواده بایدن دو سگ نژاد جرمن شپرد دارند که قرار است هنگام سوگند ریاست جمهوری آقای بایدن در ماه ژانویه، با آنان همراه باشند- Instagram

بنا به یگ گزارش، برای اولین بار در ده سال گذشته، خانواده بایدن ممکن است در جمع حیوانات خانگی که به کاخ سفید می‌برد، اولین خانواده‌ای باشد که یک گربه را نیز به آن جا منتقل می‌کند.  

طبق توییتی که برنامه صبح یکشنبه شبکه خبری سی‌بی‌اس منتشر کرد، خانواده بایدن به این شبکه گفت که امیدوار است هنگام اسباب‌کشی به خانه جدیدشان، یک دوست پشمالوی جدید را نیز در میان خود بپذیرند.  

خانواده بایدن دو سگ نژاد جرمن شپرد دارند که قرار است هنگام سوگند ریاست جمهوری آقای بایدن در ماه ژانویه، با آنان همراه باشند: چمپ و میجر، سگ‌های بایدن هستند و بنا به گزارش‌ها یک گربه نیز، عضو جدید خواهد بود.  

جیل بایدن، بانوی اول آینده ایالات متحده در مصاحبه با کانال ۵ شبکه خبری فاکس، از «میل زیاد خود برای داشتن یک گربه» خبر داد.  

او گفت: «عاشق داشتن حیوانات در خانه هستم.»  

کارزار بایدن از اظهار نظر فوری درباره این مساله به ایندیپندنت خودداری کرد.  

حیوانات خانگی در کاخ سفید به گونه‌ای تعبیر شده‌اند که گویی بیانگر شخصیت افراد خانه‌اند و گاهی نقشی دائمی در وجهه دولت ایفا کرده‌اند.  

دونالد ترامپ، در دوران اقامتش در کاخ سفید حیوان خانگی با خود به همراه نیاورد و با این کار، سنت چند ده‌ساله روسای جمهوری آمریکا را در کاخ سفید شکست و گفت آوردن یک سگ برای آن که به وجهه سیاسی‌اش کمک کند، به نظرش «جعلی» است.  

باراک اوباما دو سگ داشت، اما آخرین گربه‌ای که در کاخ سفید زندگی می‌کرد، گربه جورج دبلیو بوش، به نام «ایندیا» بود که «ویلی» صدایش می‌زدند. 

اما جرج دبلیو بوش، تنها رییس‌جمهور گربه‌دوست نبود.  

آبراهام لینکلن نیز به عنوان یک گربه‌دوست قهار شناخته می‌شد که ویلیام سیوارد، وزیر خارجه که در کاخ سفید زندگی می‌کرد، دو گربه به نام‌های تبی و دیکسی به عنوان هدیه دریافت کرد.  

گربه سیاه‌وسفید بیل کلینتون، ساکس، یکی از معروف‌ترین گربه‌های کاخ سفید بود و اغلب در رسانه‌های خبری توجه همگان را جلب می‌کرد.  

روسای جمهوری دیگر در دوران ریاست جمهوری خود به حیوانات خانگی غیرمعمول علاقه داشتند، مثلا تئودور روزولت قهرمان داشتن حیوانات غیرمعمول شناخته می‌شود.  

به گفته موزه حیوانات ریاست جمهوری، در خانواده او چند اسب، چند سگ، یک مکائو سنبلی (نوعی طوطی)، موش‌های کانگورویی، پنج خوکچه هندی، یک خروس تک‌پا، یک گورکن و یک مار سبز قرار داشتند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خانواده همچنین راکونی به نام ربکا داشت. ربکا هدیه‌ای بود که در ابتدا به عنوان هدیه شام عید شکرگزاری به رییس‌جمهور هدیه شد و سپس به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین حیوانات خانگی تبدیل شد.  

به گفته موزه و کتابخانه رییس‌جمهور هربرت هوور، رییس‌جمهور هوور نیز یک صاریغ وحشی آورد که پس از انتقال به خاک سفید توجه چشمگیری را به خود جلب کرد.  

اما در عصر رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که حتی معمولی‌ترین حیوانات خانگی نیز مورد توجه شهروندان آمریکایی قرار می‌گیرند، همان طوری که چمپ و میجر نیز آن را اثبات کرده‌اند.  

یک حساب اینستاگرم طرفدار، که مختص این سگ‌ها و تحت عنوان «سگ‌های اول ایالات متحده آمریکا» باز شده است، تاکنون ۶۰ هزار نفر تعقیب‌کننده دارد. این شمار تنها به شرطی افزایش می‌یابد که یک گربه به جمع خانوادگی‌شان افزوده شود.  

© The Independent

بیشتر از زندگی