پزشک معالج مارادونا بازجویی شد

لوکه متهم به سهل‌انگاری در وظایف پزشکی خود است

دادستانی آرژانتین در حال پیگیری و بررسی نحوه مرگ مارادونا است - Diego Maradona press office / AFP

پزشک دیگو مارادونا به دلیل سهل‌انگاری در انجام وظایف پزشکی خود مورد بازجویی قرار گرفت.

روز یکشنبه، پلیس آرژانتین با مراجعه به خانه لئوپولدو لوکه، پزشک شخصی مارادونا را مورد بازجویی قرار داد. پلیس قصد دارد عملکرد تمامی کادر پزشکی مرتبط با مارادونا را در روزهای آخر زندگی او، مورد بررسی قرار دهد.

در زمان مراجعه پلیس به خانه لوکه، او در خانه خود بود و این عملیات توسط تلویزیون به‌صورت زنده پخش می‌شد.

این اقدامات در پی اظهارات دختران مارادونا، دالما و جیانینا، انجام گرفته است. آنها معتقدند که داروهای تجویز شده برای پدرشان، مناسب نبوده است.

رسانه‌های آرژانتینی می‌گویند که لوکه ممکن است به دلیل سهل‌انگاری در وظایف پزشکی خود، مجرم شناخته شود. بااین‌حال، او از عملکرد خود دفاع کرد و کار خود را بی‌عیب خواند. او گفت که تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت مارادونا انجام داده است.

پزشک شخصی مارادونا که در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، درحالی‌که اشک می‌ریخت گفت، «مارادونا دوست من بود؛ اگرچه، دیگو خودش دشمن خودش بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه دیلی میل به نقل از لوکه نوشت: «وقتی پلیس به خانه من آمد، شوکه شدم. من قصد دارم به طور کامل همکاری کنم. من هر کاری انجام دادم، به سود دیگو بود. من بهترین کاری را که در توان داشتم انجام دادم. من بسیار ناراحت هستم، زیرا دوستم را از دست دادم. من خودم را مقصر هیچ کاری نمی‌دانم و این اتهام بسیار ناعادلانه است.»

او در ادامه گفت: «من دختران دیگو را زیاد نمی‌دیدم، اما بقیه اعضای خانواده، خواهر، برادر و خواهرزاده‌های او مرا دوست دارند. دیگو الکل و قرص زیادی مصرف می‌کرد و من از این کار او، نه از لحاظ پزشکی، بلکه به‌عنوان یک دوست بسیار ناراحت بودم. او از پزشکان و روان‌شناسان به شدت متنفر بود اما من همه تلاشم را برای او کردم.»

هفته گذشته ماتیاس مورلا، وکیل مارادونا، خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ این فوتبالیست بازنشسته شد. مورلا گفته بود که آمبولانس با نیم ساعت تأخیر به خانه او رسید و همین موضوع باعث ایست قلبی مارادونا شد. او این موضوع را حماقتی مجرمانه خواند.

در همین راستا، روز شنبه پرستار مارادونا اعتراف کرد که در مورد معاینه صبح زود دروغ گفته است. او پیش‌تر گفته بود که ساعت ۶.۳۰ صبح روز چهارشنبه، درحالی‌که مارادونا خواب بوده و در حالت طبیعی نفس می‌کشیده، او را دیده است.

گفته می‌شود که برادرزاده ۲۴ ساله مارادونا، آخرین کسی است که او را زنده دیده است.

دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی فوتبال، چهارشنبه هفته گذشته، درحالی‌که تنها ۶۰ سال سن داشت، به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد. او اخیراً یک عمل جراحی مغز را از سر گذرانده بود که کاملاً موفقیت‌آمیز انجام‌گرفته بود.

بیشتر از ورزش