ملانیا ترامپ کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند

ملانیا مشغول ملاقات‌ها و مذاکرات برای تالیف کتاب خاطرات خود است

دونالد ترامپ هم او را «تشویق» می‌کند که نوشتن خاطرات خود را دنبال کند - mela.jpg JIM WATSON / AFP

نشریه «پیج سیکس» گزارش داده است که ملانیا ترامپ «ملاقاتی داشته» است تا تالیف کتاب خاطرات خود از دوران اقامتش در کاخ سفید را به بحث بنشیند.

او که به زودی بانوی اول سابق ایالات متحده می‌شود، در ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک خواهد کرد و احتمالا محل اقامت دایم خود را به مجتمع مارالاگوی دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا منتقل خواهد کرد.

اما به گفته منبعی آگاه به نشریه پیج سیکس، انتظار نمی‌رود که خانم ترامپ کاخ سفید را «به این آهستگی و فارغ از سر و صدا» ترک کند.

این منبع مطلع گفت: «ملانیا مشغول ملاقات‌ها و مذاکرات برای تالیف کتاب خاطرات خود است. و این بخشی از درآمد شخصی او خواهد شد تا بتواند فرصت کسب درآمد برای خود فراهم آورد.»

این منبع افزود: آقای ترامپ هم ظاهرا او را «تشویق» می‌کند که نوشتن خاطرات خود را دنبال کند.

این کتاب بعد از کتاب خاطرات دیگری منتشر می‌شود که توسط استفانی وینستون واکاف، مشاور و دوست سابق خانم ترامپ، در ماه سپتامبر به نشر رسید که «من و ملانیا: ظهور و سقوط رفاقت من با بانوی اول» نام دارد و در آن همه نکات را از خاطرات خود درباره بانوی اول فاش کرده است.

در آن کتاب خاطرات، خانم واکاف درباره جزئیات رابطه شخصی خود با بانوی اول توضیح می‌دهد؛ از جمله مکالمه‌ای خصوصی که باعث بروز انتقاداتی علیه خانم ترامپ شد. علاوه بر انتشار خاطرات خود، خانم واکاف همچنین مجموعه‌ای از نوارهای ضبط‌ شده از مکالمات خود با بانوی اول را نیز علنی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ترامپ در یادداشتی که برای تارنمای کاخ سفید نوشت، به آن کتاب خاطرات جنجال‌برانگیز اشاره کرد، اما نامی از خانم واکاف در یادداشت خود نبرد و به جای آن ادعا کرد که این مشاور سابق را «خوب نمی‌شناخته» است.

خانم ترامپ نوشت: «همه می‌دانیم که اغلب اوقات اطلاعاتی که می‌تواند برای کودکان یاری‌رسان باشد، در سر و صدایی که توسط بزرگسالان برای منافع خود ایجاد می‌شود، گم می‌شود. اخیرا هم این مورد را در پوشش و انتشار ادعاهای منفعت‌طلبانه یکی از پیمانکاران سابق دفترم در رسانه‌های اصلی کشور شاهد هستیم. ادعاهای فردی که می‌گوید «مرا پرورده است»، در حالی که به ندرت اصلا مرا می‌شناخته و بعد از پیروزی همسرم در انتخابات ریاست جمهوری خودش را به من چسباند.»

نوشتن خاطرات خود برای خانم ترامپ می‌تواند راهی باشد تا لحظات گذشته در دوران اقامت ۴ ساله خود در کاخ سفید را تشریح کند؛ از جمله نکاتی که در کتاب خاطرات خانم واکاف مطرح شده است، و نیز ماجرای پوشیدن لباسی در سال ۲۰۱۸ که پشتش نوشته شده بود: «من که واقعا اهمیت نمی‌دهم، شما چطور؟»، که موجب انتقادات فراوان علیه او شد.

او احتمالا اولین نفری در کابینه ترامپ نیست که بعد از ترک کاخ سفید، کتاب خاطراتی بازگوکننده تالیف می‌کند.

خود آقای ترامپ نیز بعد از آن که باب وودوارد خبرنگار کتاب خود را درباره ریاست جمهوری ترامپ با نام «ترس و خشم» منتشر کرد، اظهار داشته است که ممکن است کتاب خاطراتش را بنویسد.

آقای ترامپ در ماه سپتامبر توییت کرد: «کتاب وودوارد فقط یک جوک است، فقط یک حمله‌ دیگر علیه من، در ردیفی از حملات جاری که با استفاده از اسامی نامعتبر و منابع گمنام ادعاهای بی‌اساس خود را مطرح می‌کنند. بسیاری تاکنون پا جلو گذاشته‌اند که نقل‌قول ذکر شده از جانب آنان در این کتاب، مانند خود کتاب، سراسر افسانه است. دموکرات‌ها تاب باختن ندارند. خودم کتابی واقعی خواهم نوشت!»

© The Independent

بیشتر از کتاب