بیوه جان مک‌کین سفیر آمریکا در بریتانیا می‌شود؟

سیندی مک‌کین مورد غضب دونالد ترامپ بود

سیندی مک کین در مراسم تشییع جنازه همسرش - MARK WILSON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

گزارش‌ها حاکی است جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، احتمالا سیندی مک‌کین را به عنوان سفیر آمریکا در بریتانیا معرفی می‌کند.

بیوه سناتور فقید جان مک‌کین از حزب جمهوری‌خواه، موردغضب دونالد ترامپ و از کسانی است که با عبور از خطوط حزب، از جو بایدن حمایت کرد.

خانم مک‌کین ۶۶ ساله به «شیفته انگلستان بودن» مشهور است و به عنوان پاداش در قبال کمکی که به پیروزی دموکرات‌ها در ایالت آریزونا کرد، گمان می‌رفت جزو نامزدهای این سمت باشد.

یک منبع آگاه به روزنامه تایمز گفت: « اگر قبول کند، این سمت متعلق به او است. او آریزونا را تحویل داد و آنها این را می‌دانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز مشخص نیست که خانم مک‌کین به این سمت علاقه‌ای داشته باشد. وی پس از مرگ همسر خود در اموری بشردوستانه‌ فعالیت کرده است که به بنیاد خیریه شوهرش مربوط می‌شوند.

به خدمت گرفتن خانم مک‌کین در دولت آینده، خط پایانی بر خصومتی تلقی خواهد شد که بین جو بایدن و شوهر او وجود داشت.

سناتور مک‌کین پس از آن که ترامپ وضعیت او را هنگام اسارت در جنگ مورد تمسخر قرار داد، آزرده‌خاطر شد. هواپیمای این سناتور جمهوری‌خواه در سال ۱۹۶۷ در جنگ ویتنام در هانوی، مورد اصابت قرار گرفت و سقوط کرد. اسیرکنندگان پس از این که دریافتند پدرش، افسر ارشد ارتش آمریکا است، به او پیشنهاد آزادی دادند ولی وی نپذیرفت و پنج سال را در اسارت گذراند.

رئیس‌جمهوری زمانی موجب آزردگی مک‌کین شد که گفت: «او قهرمان جنگ نبود، چون به اسارت درآمده بود.»

سناتور پیشین، که از معدود جمهوری‌خواهانی بود که مقابل ترامپ ایستادند، به تومور بدخیم مغزی مبتلا شده بود و پس از آن واقعه در سال ۲۰۱۸ درگذشت. ترامپ به مراسم خاکسپاری وی دعوت نشد.

خانم مک‌کین پس از آن که رئیس‌جمهوری کهنه‌سربازان آمریکایی را «ابله و بی‌عرضه» خواند، در ماه سپتامبر به حمایت از کارزار انتخاباتی جو بایدن پیوست.

وی در برنامه ۶۰ دقیقه سی‌بی‌اس گفت: «برای من آخرین حرفی که دیگر طاقتم را طاق کرد، همین قضیه ابله و بی‌عرضه بود.» وی ادامه داد: «به شدت عصبانی شدم. خشمگین شدم و با خودم فکر کردم که خب، من می‌توانم همین جا بنشینم و عصبانی باشم یا این که دست به کاری بزنم. می‌دانید! من مادر دو سرباز و همسر یک سرباز وطن هستم. پدرم هم ارتشی بود. هیچ یک از آنها به هیچ وجه ابله و بی‌عرضه نبودند.»

© The Independent

بیشتر از جهان