سودان از سفر هیئت اسرائیلی به خارطوم خبر داد

سخنگوی شورای حاکمیت سودان گفت که این سفر «کاملا نظامی و غیرسیاسی» بود

منابع خبری اعلام کردند که که هیئتی اسرائیلی به ریاست یک مقام ارشد شورای امنیت اسرائیل به خارطوم سفر کرده است - JACK GUEZ, ASHRAF SHAZLY / AFP

سخنگوی شورای حاکمیت سودان، روز یکشنبه نهم آذرماه، گزارش‌های منتشر شده مبنی بر این که به تازگی یک هیئت اسرائیلی از خارطوم دیدار کرده بود را تایید کرد.

محمد الفکی به رسانه‌های سودانی گفت که این بازدید هفته گذشته انجام شد و «کاملا نظامی و غیرسیاسی» بود. او از گفتگوی هیئت اسرائیلی با شخصیت‌های نظامی در سودان خبر داد.

این مقام سودانی افزود که در این نشست جنبه‌های خاصی مورد بحث قرار گرفت اما گفت که این جنبه‌ها «در حال حاضر قابل بحث نیستند».

الفکی ادامه داد که این هیات بازدید خود از سودان را با بازدید از سیستم دفاعی نیروهای مسلح آغاز کرده و در آنجا با نیروهای مسلح دیدار کرده است، اما در این دیدار «هیچ جنبه‌ای از روابط سیاسی دو کشور مورد بحث قرار نگرفته است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چند روز پیش برخی منابع به اسکای‌نیوز عربی خبر دادند که هیئت اسرائیلی برای بحث درباره تقویت روابط دو کشور به خارطوم سفر کرده است.

این منابع گفته بودند که هیئت اسرائیلی به ریاست یک مقام ارشد شورای امنیت اسرائیل در بخش امنیت آفریقا به خارطوم سفر کرده و افسران برجسته در سرویس‌های امنیتی اسرائیل هم در هیات حضور داشته‌اند.

در ماه اکتبر گذشته، ایالات متحده، سودان و اسرائیل از عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل‌آویو خبر دادند.

بیشتر از جهان