شیوع کرونا باعث دگرگونی رژه شکرگزاری امسال نیویورک شد

جشنواره امسال هنوز شامل چند اجرای موسیقی و نمایش بابانوئل است

جشنواره روز شکرگزاری فروشگاه «می‌سیز» صبح روز پنجشنبه در شهر نیویورک در میانه محدودیت‌های کرونا به شکلی متفاوت آغاز شد.

به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، نود و چهارمین جشنواره عید شکرگزاری می‌سیز بدون حضور فیزیکی برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته، این رویداد با یک جمعیت بزرگ در یک صف چهار کیلومتر در قلب محله منهتن برگزار می‌شد. امسال این جشنواره یک رویداد تلویزیونی بود.

این جشنواره در تاریخ ۲۶ نوامبر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر به وقت شرق امریکا از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شود. افراد می‌توانند از طریق این شبکه یا از کانال YouTube.com/Verizon و حساب توییتر Verizon این جشنواره را مشاهده کنند.

این رویداد بین دو تقاطع در حوالی میدان «هرالد» که بزرگت‌رین فروشگاه می‌سیز در آن واقع است، برگزار می‌شود. برگزارکنندگان از عابران پیاده درخواست کرده‌اند برای جلوگیری از ازدحام گسترده از تجمع خودداری کنند.

نشریه ورایتی گزارش می‌دهد که تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره امسال ۸۸ درصد کاهش یافته است.

گرچه ممکن است جشنواره در مقیاس کوچک‌تر برگزار شود، اما هنوز چند ساعت اجرای موسیقی، رژه و نمایش بابانوئل در کار بود.

هزمندانی که در برنامه شرکت دارند عبارت‌اند از پتی لابل، ککه پالمر، دالی پارتون، جوردین اسپارکس، پنتاتونیکس، بی رکسا و رادیو سیتی راکتس. گروه موسیقی دِ روتس و جیمی فلن، کمدین معروف، افتتاح‌کننده این جشنواره بود.

گروه‌های تئاتری شهر نیویورک نیز مانند سال‌های گذشته با قطعات از پیش ضبط شده حضور خواهند داشت. «نه خیلی مغرور: زندگی و زمانه گروه تمپتیشنز» (Ain’t Too Proud: The Life and Times of the Temptations)، همیلتون، «قرص کوچک دندانه‌دار» (Jagged Little Pill) و دختران بدجنس ​​(Mean Girls) در این جشنواره ظاهر خواهند شد.

این اجراها در زمانی انجام می‌شود که بازگشایی نمایش‌های برادوی به دلیل همه‌گیری حداقل به ماه مه ۲۰۲۱ موکول شده است.

در این جشنواره همچنین تصاویر تاریخی بالن‌هایی که در اولین دوره این جشنواره در دهه ۱۹۲۰ به نمایش درآمدند، با استفاده از فن‌اوری واقعیت افزوده (AR) به تصویر کشیده شد.

تهیه‌کننده اجرایی این جشنواره، سوزان ترسرو، به ورایتی گفته است که برگزار کنندگان کوشیده‌اند به تعادلی بین اجرای زنده و پخش ویدئوهای از پیش ضبط شده برسند.

او گفت: «ما هنوز هم این کار را به صورت زنده انجام خواهیم داد، زیرا جادویی در پخش زنده هست. مردم دل‌شان برای سرگرمی‌های زنده تنگ شده است. اینکه نمی‌دانید یک لحظه بعد قرار است چه اتفاقی بیفتد، هیجان‌انگیز است. انتظار داریم که مردم برای سرگرمی زنده به تماشای جشنواره ما پای تلویزیون بنشینند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از تغییرات عمده در اجرای این جشنواره امسال این است که دعوت‌نامه همه باندهای موسیقی دبیرستانی و دانشگاهی لغو شده است. در عوض، قرار است آنها در مراسم سال آینده حضور داشته باشند.

گروه موزیک پلیس نیویورک، گروه موزیک دانشگاه نظامی «وست پوینت» و گروه موزیک آتش نشانان نیویورک قرار است به اجرای برنامه بپردازند.

از دیگر گروه‌های موسیقی که به دلیل کرونا مشارکت حضوری آنها لغو شده است و قرار است در قالب کلیپ از پیش ضبط شده شرکت کنند، دسته موزیک «امرالد» آتش‌نشانی شهر نیویورک است که برای هنرنمایی در رژه روز «سنت پاتریک» در نیویورک معروف است.

جشنواره روز شکرگزاری امسال قرار بوده است امکان حضور همه آن گروه‌هایی را فراهم کند که حضورشان در رژه روز سنت پاتریک، رژه افتخار دگرباشان جنسی و رژه روز پورتوریکو به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود.

جیمی فلن و گروه دِ روتس نمایش را افتتاح خواهند کرد، و مانند سال‌های گذشته بابانوئل آن را خاتمه داد.

مجریان برنامه ان‌بی‌سی تودی، ساوانا گاتری، هدی کوتب و ال روکر که اخیراً پس از عمل جراحی سرطان پروستات به کار بازگشته است، پخش تلویزیونی را برای سه ساعت هدایت خواهند کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان