حریرچی: ۳۵ درصد موارد فوت در ایران ناشی از کرونا است

«۷۰ درصد آمار مرگ‌ومیر را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند»

به گفته معاون وزیر بهداشت ایران با توجه به تحقیقات و مستندات موجود زندگی و معیشت مردم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است- Iranian Presidency / AFP

معاون کل وزیر بهداشت ایران گفت: «در بسیاری از استان‌ها اولین عامل مرگ‌ومیر کرونا است.»

به گفته ایرج حریرچی،«در اکثر استان‌ها ۳۵ درصد جان‌باختگان را مبتلایان به کرونا تشکیل می‌دهد.»

ایرج حریرچی اضافه کرد: «بسیار دردناک است، ۷۰ درصد آمار مرگ‌ومیر را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.»

به گفته معاون وزیر بهداشت ایران با توجه به تحقیقات و مستندات موجود زندگی و معیشت مردم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی هفته‌های گذشته گزارش‌های بسیاری در خصوص افزایش نرخ بالای اقلام خوراکی، گرانی مرغ، گوشت، لبنیات، صیفی‌جات، برنج، نان، سیب‌زمینی، پوشک منتشر شده است که در کنار افزایش قیمت مسکن و خودرو فشار مضاعفی بر دوش مردم ایران گذاشته است.

هرچند آقای حریرچی شیوع کرونا را سهمگین‌ترین مشکلی عنوان کرد که جامعه بشری طی صد سال اخیر با آن مواجه شده است ولی مشکلات معیشتی و هم‌زمانی آن با شیوع کرونا در ایران سخت‌ترین روزهای زندگی مردم را در ایران، بعد از دوران جنگ هشت‌ساله رقم زده است.

هم‌گام با افزایش مشکلات اقتصادی در ایران همچنان آمار کشتار کرونا با رکوردهای روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در ایران به ثبت می‌رسد.

طبق آخرین گزارش روزانه سخنگوی وزارت بهداشت طی شبانه‌روز گذشته، براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند.

تعداد مبتلایان هم به یک میلیون نفر نزدیک شده است. هرچند در مورد درستی آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در ایران همچنان شک و شبهه بسیاری وجود دارد و مقام‌های این وزارت‌خانه و معاون وزیر بهداشت چندین بار در مورد آمار واقعی گفته‌اند که آمار درست چندین برابر آمار اعلام شده است.

به گفته این وزارت‌خانه تاکنون مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است. در شبانه‌روز گذشته نیز ۴۸۲ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده است.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از