چین: به تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شدت اعتراض داریم

سخنگوی وزارت‌خارجه چین: پکن قاطعانه از حقوق و منافع خود دفاع می‌کند

وزرای خارجه ایران و چین- NOEL CELIS / POOL / AFP

دولت چین روز پنجشنبه گفت به اعلام تحریم چهار نهاد دیگر به دلیل ارتباط با برنامه موشکی ایران از سوی ایالات متحده به شدت اعتراض دارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری از آمریکا خواست «اشتباهات» خود را اصلاح کند و تحریم‌های «غیرقانونی» را لغو کند.

ژائو لیجیان، با بیان این که چین به شدت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دیگر کشورها مخالف است، گفت پکن قاطعانه از حقوق و منافع خود دفاع می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه از تحریم چهار نهاد در روسیه و چین به دلیل کمک به تقویت برنامه موشکی ایران خبر داد.

به دنبال خروج آمریکا از برجام و خودداری ایران از مذاکره، واشنگتن در دو سال و نیم گذشته تحریم‌های گسترده‌ای را علیه تهران اعمال کرده است.

دونالد ترامپ می‌خواهد توافق جدید علاوه بر برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی بالستیک و فعالیت‌های جمهوری اسلامی در منطقه را نیز دربرگیرد.

تهران تاکنون حاضر به مذاکره دوباره بر سر برجام و همچنین در مورد برنامه موشکی خود نبوده و از محدودیت‌های خود در برجام نیز عبور کرده است.

پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، امیدها برای بازگشت آن کشور به توافق و مذاکره برای کاهش تنش‌ها را افزایش داده است.

چین یکی از پنج عضو باقی مانده در توافق ۱۳۹۴ است که از تصمیم آمریکا به خروج از آن انتقاد کرده و خواهان بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان است.

بیشتر از