آرامکو انتشار۸ میلیارد دلار اوراق قرضه بین‌المللی را به پایان رساند

۴۰ هزار اوراق قرضه با ارزش اسمی ۲۰۰هزار دلار ارائه‌شد

امین ناصر مدیر عامل شرکت سعودی آرامکو-DHAHRAN, SAUDI ARABIA/AFP

آرامکو سعودی شرکت ملی نفت عربستان سعودی روز گذشته (چهارشنبه)، از اتمام انتشار اوراق قرضه بین‌المللی خود خبر داد.

بورس عربستان سعودی، تداول، در بیانیه ای اظهار کرده که «۴۰ هزار اوراق قرضه با ارزش اسمی ۲۰۰هزار دلار ارائه‌شده است که ارزش پیشنهادی آن‌ها به ۸ میلیارد دلار با سررسیدهای ۳، ۵، ۱۰، ۳۰ و ۵۰ ساله خواهد رسید.»

بازده اوراق قرضه برای سررسیدهای ۳ ساله ۱٫۲۵٪، برای اوراق قرضه سررسید ۵ ساله ۱٫۶۲۵٪، برای اوراق قرضه سررسید ۱۰ سال ۲٫۲۵٪، اوراق قرضه ۳۰ ساله ۳٫۲۵٪ و اوراق قرضه ۵۰ ساله ۳٫۵٪ خواهد بود.

آرامکو عربستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان است قبلاً اعلام کرد فروش اوراق قرضه ۵ لایه‌ای به ارزش ۸ میلیارد دلار آمریکا را آغاز می‌کند.

عرضه سهام آرامکو در سال گذشته با سه معضل همه‌گیری کرونا، نگرانی‌های محیط زیستی و حمله موشکی به تأسیسات این شرکت روبه‌رو بوده است.

حملات سال گذشته به تأسیسات پالایشگاهی آرامکو باعث شد تا عرضه سهام این شرکت با شک و تردید روبرو شود. بلافاصله پس‌ازاین حمله تولید روزانه نفت خام عربستان سعودی دچار اختلال شد و ظرفیت تولید این شرکت تا ۵۰% کاهش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت گفته بود که موشک‌های کروز که در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی مورداستفاده قرار گرفت، منشأ ایرانی داشته‌اند.

همچنین نوامبر سال گذشته نیز عرضه سهام آرامکو به دلیل نگرانی‌های محیط زیستی دچار مشکل شده بود.

ائتلافی از گروه‌های محیط زیستی به بانک‌ها هشدار داده بودند از عرضه سهام آرامکو سعودی خودداری کنند. البته، این هشدار از شرکت بیش از ۲۵ بانک بین‌المللی در عرضه سهام آرامکو به بازار بورس جلوگیری نکرد.

بیشتر از اقتصاد