میزان ابتلا به کرونا در اروپا رو به کاهش است

در بریتانیا، تعداد مبتلایان جدید نسبت به هفته گذشته، ۱۳ درصد کاهش یافته است

تعداد مبتلایان در اروپا «روند کاهشی» دارد - Yuri KADOBNOV / AFP

به گفته سازمان جهانی بهداشت میزان ابتلا به ویروس کرونا طی هفته گذشته در اروپا «کاهش» یافته است اما میزان تلفات همچنان با شتاب رو به افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین تحلیل همه‌گیرشناسی خود اعلام کرد تعداد مبتلایان در این منطقه «روند کاهشی» دارد اما هشدار داد اروپا همچنان از لحاظ تعداد مبتلایان و آمار مرگ‌ومیر در صدر جهان قرار دارد.

طبق گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت تعداد مبتلایان تازه در اروپا حدود شش درصد در هفته گذشته و ۱۰ درصد در هفته پیش از آن کاهش یافته است و این نشان می‌دهد اعمال مقررات قرنطینه در این قاره در کاهش سرایت بیماری مؤثر بوده است.

اما همچنان ۴۴ درصد مبتلایان جدید و ۴۹ درصد قربانیان جهانی از این ناحیه‌اند. در هفته گذشته طبق گزارش‌ها حدود ۳۲ هزار و ۶۸۴ مورد مرگ در اثر این بیماری در اروپا گزارش شده است.

در هفت روز گذشته ایتالیا بیشترین تعداد مبتلایان جدید (۲۳۵ هزار و ۹۷۹ نفر) را در اروپا داشت اما سازمان بهداشت جهانی معتقد است با کاهش میزان ابتلا نسبت به هفته پیش (۳ درصد) ممکن است تعداد مبتلایان افزایش یافته باشد.

در بریتانیا تعداد مبتلایان جدید تا ۱۳ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و به ۱۴۹ هزار و ۲۷ نفر رسیده است. بدین ترتیب بریتانیا اولین کشوری است که تعداد مبتلایان هفتگی‌اش از اواخر ماه اوت تاکنون رو به کاهش گذاشته است. به گزارش سازمان جهانی بهداشت تعداد بیماران بستری‌شده در بریتانیا از کمتر از صد نفر در روز در پایان ماه اوت به ۱۶۰۰ نفر در ۱۴ نوامبر رسیده است. اما این تعداد همچنان خیلی کمتر از تعداد بستری‌ها در اوایل ماه آوریل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این آمار تازه در حالی اعلام شده است که اورسولا فون دله‌ین رییس کمیسیون اروپا گفت اولین شهروندان اروپایی تا پیش از فرارسیدن کریسمس علیه کووید-۱۹ واکسینه خواهند شد اما هشدار داد تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید هرچه سریع‌تر خود را برای تأمین و تزریق صدها میلیون دوز واکسن آماده کنند.

این کمیسیون با شش شرکت واکسن‌سازی قرارداد بسته است و در حال بستن هفتمین قرارداد است تا بتواند بیش از ۸۰۰ میلیون دوز واکسن بخرد.  

این تعداد تقریباً دوبرابر جمعیت حدوداً ۴۶۰ میلیونی ساکنان این اتحادیه است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت این هفته تعداد مبتلایان جدید به کووید-۱۹ و آمار مرگ‌ومیر در آفریقا به ترتیب ۱۵ و ۳۰ درصد بیشتر شده است. این بیشترین میزان افزایش شمار مبتلایان جدید و مرگ‌ومیر در جهان است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت ژاپن بیشترین شمار مبتلایان روزانه از شروع همه‌گیری تاکنون را به خود اختصاص داده است. پنج روز متوالی است که روزانه بیش از دو هزار مورد ابتلا به این بیماری در این کشور گزارش می‌شود و این رقم نسبت به هفته گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

پیش‌ از این در توکیو از میخانه‌ها و سایر مکان‌های فروش و نوشیدن الکل خواسته‌اند به مدت سه هفته تعطیل کنند تا شیوع ویروس مهار شود.

یوریکو کویی‌که فرماندار توکیو در دیدار با مقامات در مورد راه‌های مقابله با افزایش سرایت این بیماری صحبت کرد. خانم کویی‌که گفت در توکیو از میخانه‌ها، مراکز تجمع و تفریح و رستوران‌هایی که مشروب می‌فروشند خواسته‌ایم از روز شنبه تا ۱۷ دسامبر ساعت ۱۰ شب تعطیل کنند.

او همچنین از ساکنان این شهر خواست از بیرون رفتن غیرضروری از خانه خودداری کنند، دوباره تا حد ممکن به دورکاری روی بیاورند و اگر همچنان می‌خواهند بیرون از خانه غذا بخورند، مقررات ایمنی را رعایت کنند.

گزارش‌های تکمیلی در خبرگزاری پی‌ای.

© The Independent

بیشتر از جهان