العربیه: خودروی حامل «پول ایران برای حزب‌الله» هدف گرفته شد

«محموله پول با یک هواپیمای مسافربری ایرانی به فرودگاه دمشق منتقل شده بود»

تصویر حسن نصرالله در کنار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه-Mahmoud ZAYYAT / AFP

منابع شبکه‌های العربیه گزارش کردند که جنگنده‌های اسرائیل شامگاه چهارشنبه ۲۵ نوامبر خودروی «حامل پول‌هایی که ایران برای حزب‌الله لبنان فرستاده بود» را در سوریه هدف قرار داده‌اند.

مقامات سوریه و اسرائیل هدف گرفته شدن خودروی «حامل پول» را تایید نکرده‌اند، اما در گذشته گزارش‌های متعددی از انتقال بسته‌های پول نقد از سوی جمهوری اسلامی برای حزب‌الله منتشر شده بود. حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله نیز بارها و به روشنی اعلام کرده که این گروه شبه‌نظامی شیعه منابع مالی خود را از طریق ایران تامین می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

العربیه می‌گوید این محموله پول با یک هواپیمای مسافربری به فرودگاه دمشق منتقل شده بود و پس از بارگیری در چند خودرو در حال انتقال به سوی مقر‌های حزب‌الله لبنان بود. آمریکا از سال‌ها پیش برخی خطوط هوایی جمهوری اسلامی از جمله هواپیمایی ماهان را به اتهام کمک به سپاه در انتقال منابع مالی و سلاح به سوریه و لبنان،‌ در فهرست سیاه قرار داده است.

هنوز گزارش العربیه از سوی مقامات رسمی تایید نشده است، اما در روزهای گذشته ارتش سوریه و دیدبان حقوق بشر سوریه از حمله‌های هوایی سوریه علیه منافع نیروهای حامی اسد و «سپاه پاسداران» در جنوب دمشق خبر داده بودند.

گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه نیز حاکی از آن است که در حمله‌های بامداد روز گذشته، هشت نفر کشته شده‌اند. افرادی که هنوز هویت آنها اعلام نشده است. در جریان این حمله‌ها در منطقه جبل‌مانع و قنطیره، یک ساختمان و انبار مهمات هدف گرفته شد.

مقامات تهران در مورد این گزارش‌ها اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر از جهان