ایران تا آخرین نفس جنگید

برزیل به نیمه نهایی لیگ ملت ها رسید

KAMIL KRZACZYNSKI / AFP

جنگیدن تا آخرین نفس. این عبارت اگر درباره هر چه تکرار و دستمالی شده باشد، اما برای بازی ایران - برزیل در لیگ ملت ها کاربرد دارد. والیبال ایران در شیکاگو تیم برزیل را به تنگ آورد، بازی را عوض کرد، امید پیروزی را تا دم آخر زنده نگه داشت، اما پایان راهش در لیگ ملت ها همین بازی بود و برزیل بعد از لهستان به نیمه نهایی لیگ ملت ها رسید.

پنج سال پیش والیبال ایران با مربیگری کواچ به مرحله نهایی لیگ ملت ها رسید. داستان این بود که پس از شکست مقابل روسیه در گام اول، در بازی دوم مقابل برزیل ۳-۱ پیروز شد و به عنوان صدرنشین به نیمه نهایی رفت. تاریخ اما در ورزش تکرار نمی شود و هر بازی قصه خودش را می سازد.

بازی ایران - برزیل در شیکاگو با نتیجه ۳ - ۲ به نفع برزیل تمام شد. ایران ۲ ست باخته را جبران کرد، حتی در ست پنجم دقایقی جلو افتاد اما نتوانست کار را تمام کند.

آنچه برای ایران در لیگ ملت ها باقی ماند، تحقق رویای رفتن روی سکو نبود، بلکه تجربه های تازه ای بود، برای تیم ایران و یک زندگی چند روزه و جذاب با این تیم برای شهروندان ایرانی در شیکاگو.

شاید بتوان از ایگور کولاکوویچ بابت دو شکست پی در پی ایران مقابل لهستان و برزیل انتقاد کرد اما پس از بازی ایران - برزیل بسیاری از کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی از حمله گزارشگر تلویزیون ایران به سرمربی تیم ملی متعجب بودند. محتشمیان در لحظات جانفرسای بازی گفت ایگور کولاکوویچ یک تماشاگر خوب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران در ست پنجم به جریان داوری بازی اعتراض داشت و این اعتراض ها شاید تمرکز را از تیم ایران گرفت. کولاکوویچ فرصت بازبینی صحنه را نیز دو بار از دست داد و ایران در ست پنجم ذهن خود را درگیر تصمیم های داور کرد.

میلاد عبادیپور توانست ۲۲ امتیاز برای ایران کسب کند و عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. پس از میلاد، امیر غفور موفق به کسب ۱۹ امتیاز برای ایران شد. در طرف مقابل هم لوکارلی توانست ۱۶ امتیاز برای برزیل به دست بیاورد. ایران در این بازی، ۶۳ امتیاز از اسپک، ۱۴ امتیاز از دفاع، ۷ امتیاز از سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. برزیلی ها هم ۵۴ امتیاز از اسپک، ۱۴ امتیاز دفاع، ۸ امتیاز از سرویس و ۳۳ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

برزیل به عنوان تیم دوم راهی نیمه نهایی شد و برای شناخت حریف تازه اش باید منتظر بازی آمریکا - روسیه باشد. پیش از برزیل، تیم های ملی والیبال لهستان، آمریکا و روسیه به نیمه نهایی لیگ ملتها ۲۰۱۹ رسیده بودند.

بیشتر از ورزش