اصابت مین به یک نفتکش در آب‌های نزدیک عربستان و یمن آسیب زد

ریاض شبه‌نظامیان شیعه حوثی‌ مورد حمایت تهران را مسئول ناامنی در دریای سرخ می‌داند

روز گذشته نیز یک موشک کروز از سوی شورشیان حوثی به سمت تاسیسات نفتی در جده عربستان سعودی پرتاب شد- FAYEZ NURELDINE / AFP

اصابت مین در اوایل روز چهارشنبه به یک نفتکش عبوری در آب‌های دریای سرخ، در نزدیکی سواحل یمن و عربستان سعودی، باعث وارد آمدن خسارتی به آن شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نفتکش «ام تی آگراری» که با پرچم مالت و تحت مدیریت یونان فعالیت می‌کند نزدیک سواحل الشقیق عربستان در حال حرکت بود.

بر اساس اعلام مسئولان شرکت استفاده کننده از آگراری، بدنه این نفتکش در فاصله حدود یک متری از سطح آب آسیب دیده، که موجب نفوذ آب به داخل آن شده است.

در این حادثه، به خدمه و سرنشینان نفتکش – که از عربستان به سمت آب‌های بین‌المللی در حرکت بود و تعدادی از مسئولان سعودی نیز در آن بودند، آسیبی نرسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق ارزیابی‌ شرکت امنیتی «امبری» بریتانیا، دلیل حادثه اصابت مین به بدنه نفتکش و منفجر شدن آن است. به گفته این شرکت، حادثه در «محدوده بندری» اتفاق افتاده است.

مقام‌های عربستان هنوز در این مورد اظهارنظر نکرده‌اند.

حادثه ساعاتی پس از آن رخ داد که یک موشک کروز از سوی شورشیان حوثی مورد حمایت ایران به سمت یک تاسیسات نفتی در جده در عربستان سعودی پرتاب شد.

ائتلاف به رهبری ریاض – که با حوثی‌ها در یمن در حال جنگ است – همچنین روز سه‌شنبه از خنثی‌سازی پنج مین که حوثی‌ها در جنوب دریای سرخ کار گذاشته بودند خبر داد.

دریای سرخ یکی از مسیرهای مهم و حیاتی دریایی برای انتقال کالا و انرژی است و ریاض شبه‌نظامیان شیعه حوثی‌ مورد حمایت تهران را مسئول ناامنی در این آبراه می‌داند.

بیشتر از جهان