تماس تیم جو بایدن با دکتر فاوچی

فاوچی بارها گفته است که قصد دارد خود را از جنبه‌های سیاسی بحران کرونا دور نگاه دارد

دکتر فاوچی می‌گوید که وی چشم به راه گفت‌وگوهای بیشتر با تیم رئیس جمهور منتخب است- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

اندکی پس از موافقت دولت ترامپ با آغاز روند انتقال قدرت، رئیس جمهور منتخب جو بایدن اظهار داشت که تیم او با دکتر آنتونی فاوچی، بزرگ‌ترین متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا، تماس گرفته است. 

آقای بایدن گفت که او هنوز فرصتی برای ملاقات شخصی با دکتر فاوچی نیافته است، اما تلاش‌های دکتر فاوچی را برای مقابله با ویروس کرونا در ایالات متحده تحسین می‌کند. تاکنون بیش از ۱۲ میلیون مورد ابتلا به کرونا در آمریکا به ثبت رسیده است و نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر بر اثر آن فوت کرده‌اند. 

آقای بایدن اظهار داشت: «من فرصتی برای صحبت با دکتر فاوچی نداشته‌ام، او به تیم انتقال قدرت مساعدت بسیار زیادی داشته است.» 

دکتر فاوچی می‌گوید که وی چشم به راه گفت‌وگوهای بیشتر با تیم رئیس جمهور منتخب است و امیدوار است که تحت ریاست آقای بایدن به کار خود در زمینه بیماری همه‌گیر ادامه دهد. 

رئیس جمهور منتخب همچنین اظهار داشت که اگر آقای ترامپ او را برای ملاقات دعوت کند به دیدار او خواهد رفت. ملاقات بین رئیس جمهور و رئیس جمهور منتخب بخشی سنتی از روند انتقال قدرت است. علی‌رغم از دست دادن بیش از ۷۰ رای در کالج انتخاباتی، آقای ترامپ همچنان از پذیرش شکست در انتخابات امتناع می‌ورزد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشنبه گذشته، پس از هفته‌ها ادعای بی‌پایه آقای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات، «اداره خدمات عمومی» آقای بایدن را به عنوان برنده انتخابات ۳ نوامبر اعلام کرد. 

امیلی مورفی، رئیس اداره خدمات عمومی، به آقای بایدن نوشت: «لطفاً مطلع باشید که من براساس قانون و حقایق موجود به طور مستقل به تصمیم خود [برای آغاز روند انتقال قدرت] رسیده‌ام. هیچگاه به طور مستقیم یا غیرمستقیم هیچ مقام رسمی قوه مجریه از جمله هیچ یک از کارکنان کاخ سفید یا اداره خدمات عمومی من را درباره زمان اعلام این تصمیم یا محتوای آن تحت فشار قرار نداده است.» 

دکتر فاوچی بارها گفته است که قصد دارد خود را از جنبه‌های سیاسی بحران کرونا دور نگاه دارد و بر نقش خود به عنوان یک متخصص بهداشت عمومی تمرکز کند. دکتر فاوچی هفته گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه یواس‌ای تودی گفت: «کاملاً واضح است که بحران کرونا حساسیت سیاسی دارد. من نمی‌خواهم وارد حوزه‌های سیاسی شوم. در حد توانم سعی کرده‌ام از جنبه‌های سیاسی کرونا دور بمانم و فقط بر نقش خود به عنوان یک کارشناس بهداشت عمومی، یک پزشک و یک دانشمند تمرکز کنم.» 

وی افزود: «اعتقاد دارم که افراد تیم آقای بایدن از جمله ران کلین [رئیس ستاد کارکنان آقای بایدن] متوجه این مساله هستند و نمی‌خواهند پای من را به سیاست بکشند.»

© The Independent

بیشتر از جهان