یک نماینده مجلس: ایرانی‌ها منتظر واکسن کرونا نباشند

«حداقل دو سال طول می‌کشد که واکسن کرونا به ایران وارد شود»

مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسیده است- STR / AFP

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان قطعی بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است. ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

رضا جلیلی خشنود رییس بیمارستان شهدای تجریش نیز امروز از وخامت حال بیماران بستری در ICU بیمارستان شهدای تجریش خبر داده است.

بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت ایران و  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ درشبانه روز گذشته در  کشور شناسایی شده  و دو هزار و ۸۰۱ نفر بستری شدند. مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسیده است.

همزمان همایون سامه‌یح نیز امروز به خبرگزاری ایسنا گفت فعلا خبری از واکسن کرونا در ایران نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تولید و واردات واکسن کرونا به این زودی‌ها انجام نخواهد شد.

او به مردم هشدار داده است که فعلا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. به گفته این نماینده مجلس به فرض نادیده گرفتن تحریم‌ها حداقل دو سال طول می‌کشد که واکسن کرونا به ایران وارد شود.

این در حالی است که مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از پیوستن ایران به برنامه جهانی پیش خرید و توزیع عادلانه واکسن کووید-۱۹ موسوم به «کوواکس» در مهرماه خبر داده بود.

حسن روحانی رییس جمهور ایران نیز همزمان با خیر دستیابی برخی کشورها به واکسن کرونا از وزیر بهداشت درخواست کرد تا نسبت به خرید واکسن سریع اقدام کند.

در بسیاری از کشورهای دنیا طی یک ماه آینده تزریق واکسن کرونا به کادر درمان و پزشکی و گروه‌های با بیماری‌های پرخطر آغاز می‌شود.

بیشتر از