ترامپ: هرگز نتیجه انتخابات را نخواهم پذیرفت

«روند انتقال قدرت ارتباطی با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ندارد»

اظهارات آقای ترامپ به عنوان تغییری قابل ملاحظه در موضع دستگاه رهبری او تلقی شده است- MANDEL NGAN / AFP

در حالی که آقای ترامپ شب دوشنبه رسما با پذیرش آغاز روند انتقال قدرت، بیش از گذشته به قبول نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نزدیک می‌شود، بار دیگر در توییتی در بامداد سه‌شنبه تاکید کرد که «هرگز تسلیم نخواهد شد».    

آقای ترامپ ضمن تکرار ادعای ثابت نشده‌اش مبنی بر این که رای‌گیری سوم نوامبر «فاسدترین انتخابات» بود، گفته است که همچنان نتیجه انتخابات را در دادگاه به چالش خواهد کشید. او همچنین به «آرای جعلی و دومینیون»، ماشین خواندن آرای ریاست جمهوری، حمله کرده است. 

توییتر بار دیگر پست آقای ترامپ را تقریبا بلافاصله مهر «مورد اختلاف نظر» زد و آن را با یک هشدار از اکانت فالوئرهای آقای ترامپ پنهان کرد. 

این تحول تنها چند ساعت پس از توییت دیگری از آقای ترامپ رخ داد که در آن نوشت: «در جهت منافع کشورمان، توصیه می‌کنم که (اداره جی اس اِی) امیلی (مورفی) و تیمش آن چه باید پیرامون قرارهای مقدماتی (انتقال قدرت به دستگاه رهبری جدید) انجام بدهد. همین را به تیم خودم هم گفته‌ام.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما آقای ترامپ همچنین در این پست‌های توییتری گفت که «شکایات ما همچنان در کمال قوت در جریان است. ما به مبارزه‌مان ادامه خواهیم داد و به گمان من ابقاء خواهیم شد.» 

اظهارات آقای ترامپ به عنوان تغییری قابل ملاحظه در موضع دستگاه رهبری او تلقی شده است. اداره خدمات عمومی ایالات متحده (جی اس ای) که نهادی دولتی برای انتقال آرام منابع به رئیس جمهور جدید است، گفت که سرانجام توانسته است موانع موجود بر سر راه دستگاه رهبری جدید را بردارد و دسترسی به بودجه برای دستگاه رهبری بایدن-هریس را ممکن کند.

… مبارزه، و معتقدم إبقاء خواهیم شد. اما به هر صورت، در جهت منافع کشورمان، توصیه می‌کنم که امیلی و تیمش آن چه باید پیرامون قرارهای مقدماتی انجام بدهد. همین را به تیم خودم هم گفته‌ام. 

خانم مورفی در نامه‌ای به جو بایدن از تصمیمش برای نگاه داشتن بودجه انتقال قدرت دفاع کرد و به «چالش‌های قانونی» ریاست جمهوری (ترامپ) اشاره کرد. 

اما او که از جانب آقای ترامپ منصوب شده است همچنین گفت که این تصمیم شخص او بود که «مستقلا» و بدون هیچ‌گونه فشاری از طرف مقامات کاخ سفید اتخاذ شده است.  

به دنبال آن که توییت آقای ترامپ به عنوان گامی در جهت پذیرش نتیجه انتخابات تعبیر شد، رئیس جمهور بار دیگر در توییتی نوشت:  

این که به «جی اس ای» اجازه داده شده کارهای مقدماتی را با دموکرات‌ها انجام بدهد چه ارتباطی با  ادامه پیگیری‌هایی دارد که در تاریخ سیاسی آمریکا به عنوان پرفسادترین انتخابت ثبت خواهد شد؟ ما با سرعت هرچه بیشتر به جلو حرکت می‌کنیم. هرگز به آرای جعلی و «دویمنیون» تسلیم نخواهیم شد.  

آقای ترامپ نوشت: «این که به جی اس ای اجازه داده شده کارهای مقدماتی را با دموکرات‌ها انجام بدهد چه ارتباطی با ادامه پیگیری‌هایی دارد که در تاریخ سیاسی آمریکا به عنوان پرفسادترین انتخابات ثبت خواهد شد؟ ما با سرعت هرچه بیشتر به جلو حرکت می‌کنیم. هرگز به آرای جعلی و دومینیون تسلیم نخواهیم شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان