ایلان ماسک در تجمیع ثروت از بیل گیتس پیشی گرفت

بنیان‌گذار شرکت تسلا مقام دوم ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد

 فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی آقای ماسک را ۱۲۷.۹ میلیارد دلار برآورد کرده است- Saul Martinez/Getty Images/AFP

ادامه افزایش ارزش سهام موسسه «تسلا»، بنیانگذار آن ایلان ماسک را برای نخستین بار از بیل گیتس، صاحب مایکروسافت فراتر برد و در رده دوم ثروتمندترین فرد جهان قرار داد. 

این غول فناوری و مدیرعامل شرکت «اسپیس‌اکس»، تنها در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار به دارایی‌هایش افزود. فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی آقای ماسک را ۱۲۷.۹ میلیارد دلار برآورد کرده است. 

در این فهرست، دارایی آقای ماسک ۴۹ساله از دارایی بیل گیتس با ۱۲۷.۷ میلیارد دلار پیشی گرفته است.    

دلیل افزایش ثروت آقای ماسک جهش بی‌سابقه سهام شرکت تولید اتومبیل‌های برقی او، تسلا، است که ارزش آن را چیزی حدود ۵۰۰ میلیارد دلار تخمین می‌زنند. آقای ماسک دارای ۲۰ درصد سهام این شرکت است.  

تسلا از زمانی که اعلام شد به فهرست شاخص بازار سهام «اس‌اند پی ۵۰۰» - یکی از پرطرفدارترین شاخص‌های بازار سهام در جهان - خواهد پیوست سیر صعودی طی کرد. 

هرچند همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ برای بسیاری مصیبت‌بار بود اما برای آقای ماسک که ماه ژانویه در رده  ۳۷ ثروتمندترین فرد جهان بود، بار فراوانی داشته است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دومین بار در هشت سال گذشته است که بیل گیتس در فهرست میلیاردرهای جهان از مقام دوم افول می‌کند. آقای گیتس، بنیانگزار بنیاد گیتس پیش‌تر برای چهار سال و پیش از آن که جف بزوس، صاحب آمازون در سال ۲۰۱۷ از او پیشی بگیرد، ثروتمندترین مرد جهان در فهرست بلومبرگ بود.  

آقای بزوس با ثروتی برابر با ۱۸۲ میلیارد دلار همچنان ثروتمندترین مرد جهان محسوب می‌شود. 

آقای گیتس در سال جاری میلیاردها دلار به نهاد خیریه‌اش برای‌پژوه واکسن کووید-۱۹ تزریق کرده است. این دو غول فناوری به دنبال اظهار تردیدهای ایلان ماسک در مورد داده‌های همه‌گیری و توصیف آزمایش‌های ویروس کرونا در توییتر به عنوان «سخت ساختگی» رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. آقای ماسک این توییت را پس از آن که در دو آزمایش پشت هم ویروس کرونا هم آلوده و هم مبرا از ویروس تشخیص داده شد، به اشتراک گذاشت.

© The Independent

بیشتر از جهان