ادعای تیم ترامپ؛ اوباما در روند انتقال دولت همکاری نکرد

پس از تقریبا سه هفته از انتخابات، آقای ترامپ هنوز از پذیرش شکست خودداری کرده است

دونالد ترامپ حتی از اوباما و همسرش بابت «لطف و کمک‌شان در دوران انتقال دولت» تشکر کرد ـ Robyn BECK AFP

در آن چه که به نظر می‌رسد تلاشی باشد برای عادی‌سازی خودداری از پذیرش انتخابات و شروع روند انتقال دولت، دونالد ترامپ و متحدانش اکنون به اشتباه ادعا می‌کنند که نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ هرگز از سوی باراک اوباما، سلف او در مقام ریاست جمهوری کشور، پذیرفته نشده بود.  

رودی جولیانی، وکیل شخصی و همچنین مدیر سابق امنیت ملی آقای ترامپ، آخر هفته اخیر ادعاهای کایلی مک‌انانی، مشاور رسانه‌ای کاخ سفید را تکرار کرد. او هفته گذشته به خبرنگاران گفت که آقای ترامپ در آغاز دوره ریاست جمهوری خود، از داشتن فرصت عادلانه محروم بود.  

خانم مک‌انانی در پاسخ به سؤالی درباره خودداری دولت ترامپ در همکاری با تیم انتقالی آقای بایدن گفت: «لازم به یادآوری است که انتقال منظم و سازماندهی‌شده قدرت به رییس‌جمهوری هرگز اتفاق نیفتاد. ریاست جمهوری او هرگز مورد پذیرش قرار نگرفت.»  

پس از تقریبا سه هفته از انتخابات، آقای ترامپ هنوز از پذیرش شکست خودداری کرده است و کارزار او به تعقیب دعواهای حقوقی درباره تقلب در رای‌گیری ادامه می‌دهد که بسیاری از این شکایات تاکنون در دادگاه‌ها رد شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 آقای بایدن روز شنبه هفتم نوامبر، تقریبا در تمامی شبکه‌های خبری به عنوان پیروز انتخابات اعلام شد و با شروع تصویب رسمی نتایج آرا در ایالت‌ها، او اکنون با ۳۰۶ رای الکترال جلو است، همان تعداد آرای الکترالی که پیروزی آقای ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون، حریفش انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات را در انتخابات ۲۰۱۶ تضمین کرد.

 با این حال، برعکس آقای ترامپ، خانم کلینتون، فورا آن را پذیرفت و گفت که این مرد جمهوری‌خواه، «رییس‌جمهور ما» خواهد بود.  

در مورد ادعاها درباره انتقال منظم دولت، خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داد که دستیاران آقای اوباما حمایت خود را از تمامی کارمندان ترامپ اعلام کرده بودند و اوباما چندین بار علنا اعلام کرد که متعهد به کمک به دولت ترامپ است.  

آقای اوباما آن زمان گفت: «اولویت اصلی من در دو ماه آینده تلاش برای تسهیل دوران انتقالی است که موفقیت رییس‌جمهور منتخب ما را تضمین می‌کند.»  

آقای ترامپ حتی از آقای اوباما و همسرش بابت «لطف و کمک‌شان در دوران انتقال دولت» تشکر کرد و در نطق سوگند ریاست جمهوری خود در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ آنان را «شکوهمند» توصیف کرد.  

کارشناسان بهداشتی و خود آقای بایدن، آقای ترامپ را به دلیل تعلل در فرآیند انتقال دولت مورد انتقاد قرار دادند و گفتند که این اقدام می‌تواند پاسخ‌گویی و کنترل دولت را در همه‌گیری ویروس کرونا مختل کند.  

آقای بایدن که روز دوشنبه پس از اعلام نامش به عنوان رییس‌جمهور منتخب، شروع به انتخاب ستاد مقابله با کووید-۱۹ کرد، گفت که تیم او از دسترسی به اطلاعات درباره ذخائر تجهیزات محافظت شخصی و همچنین برنامه‌ریزی‌های توزیع واکسن منع شده است.  

© The Independent