پرواز هر روزه قیمت مرغ در ایران

قیمت مرغ از ۲۳ هزار تومان در روزهای گذشته به ۳۵ هزار تومان رسیده است

در مهرماه کارگروه ستاد تنظیم بازار، قیمت هرکیلو مرغ را ۲۰ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام کرد. در حال حاضر مرغ کیلویی ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ در بازارهای ایران همچون نرخ ارز روزانه در حال افزایش است. این در حالی است که نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی هفته گذشته هرگونه افزایش قیمت مرغ را گران‌فروشی عنوان کرد.

قیمت مرغ از ۲۳ هزار تومان در روزهای گذشته به ۳۵ هزار تومان رسیده است و کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی عرضه مرغ با قیمت بالای ۳۰ هزار تومان را گران‌فروشی می‌داند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امروز هم رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به افزایش قیمت مرغ از ۲۳ به ۳۵ هزار تومان گفت قبلا به مسؤولان هشدار داده شده است.

حسن درویشیان همچنین اضافه کرد که «از ابتدای سال چندین گزارش هشدار به بخش‌های مربوطه ارائه شده است و راهکارهای کارشناسی کنترل و کاهش قیمت مرغ نیز در این گزارش‌ها به مسؤولان مربوطه پیشنهاد شد.»

به گفته آقای درویشیان یکی از علل این افزایش قیمت مرغ در یک ماهه اخیر کمبود «نهاده» است. به گفته رییس سازمان بازرسی کل کشور مقدار قابل توجهی از نهاده‌ها در گمرک رسوب کرده که هفته گذشته با پیگیری‌ ترخیص شده است.

او به‌عدم افزایش قیمت جوجه یک روزه با وجود افزایش قیمت مرغ نیز اشاره کرد که عملاً تولید این محصول را به شدت کاهش داده و موجب افزایش قیمت مرغ شده است.

قیمت واقعی مرغ چقدر است؟

در تاریخ ۳۰ مهرماه کارگروه ستاد تنظیم بازار، قیمت هرکیلوگرم مرغ را برای مصرف‌کننده، ۲۰ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام کرد.

محمد علی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در نیمه آبان ماه متوسط نرخ هر کیلو «مرغ زنده» تحویل در مرغداری را ۱۵ هزار و ۹۵۰ تا ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد. به گفته او لاشه مرغ آماده برای توزیع به مصرف‌کننده در کشتارگاه ۲۳ هزار و ۳۳۰ تومان و حداکثر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۲۷ هزار تا ۳۰هزار تومان است. یعنی قیمتی بیشتر از قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنطیم بازار. او هفته گذشته نیز گفت عرضه مرغ با قیمت بالای ۳۰ هزارتومان گران‌فروشی است.

این در حالی است که مرغ طی هفته‌های گذشته با قیمتی بالای ۳۵ هزار تومان به فروش رسیده است.

با توجه به نوسان قیمت مرغ در بازار، امروز مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع مرغ با نرخ دولتی خبر داد و گفت تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، توزیع مرغ منجمد و گرم در کشور ادامه خواهد داشت. امروز در ویدیوهایی از ایران دیده شد که مردم برای خرید مرغ با نرخ دولتی در مراکز توزیع این کالا تجمع کرده‌اند. این در حالی است که ایران با بحران کرونا مواجه است و بیشتر استان‌های آن در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند.

بیشتر از