اجساد قربانیان کرونا در کامیون‌های یخچال‌دار نیویورک

حدود ۲۵ هزار نفر در شهر نیویورک از عوارض ناشی از کووید-۱۹ درگذشته‌اند

حدود ۲۵ هزار نفر در شهر نیویورک از عوارض ناشی از کووید-۱۹ درگذشته‌اند- Spencer Platt/Getty Images/AFP

نشریه وال‌استریت گزارش داد که پیکر بیش از ۶۰۰ نفر که اوایل سال جاری در شهر نیویورک بر اثر بیماری کووید-۱۹ درگذشتند، همچنان در کامیون‌های مجهز به یخچال که به عنوان سردخانه‌های موقت استفاده می‌شوند، مانده است. 

«وال استریت جورنال» به نقل از اداره پزشکی قانونی می‌نویسد حدود ۶۵۰ پیکر قربانیان ویروس کرونا در سردخانه‌های متحرک در ناحیه ساحلی بروکلین مانده است زیرا مقامات یا قادر به یافتن اقوام آن‌ها نیستند یا خانواده‌هایشان وسع مالی پرداخت هزینه‌های مربوط به کفن و دفن آن‌ها را ندارند.  

مقامات پزشکی قانونی به این نشریه گفته‌اند این اداره موفق به یافتن اقوام ۲۳۰ نفر از اموات نشده است، اما به همین گونه مشکلات مالی دست بسیاری از خانواده‌ها را برای تدفین بستگانشان بسته است. 

این گزارش به دنبال افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر آمریکا منتشر شده است که از حدود هشت ماه پیش و آغاز همه‌گیری از مرز ۱۲ میلیون نفر گذشته است.

حدود ۲۵ هزار نفر در شهر نیویورک از عوارض ناشی از کووید-۱۹ درگذشته‌اند. بنابه آمار منتشره از اداره بهداشت شهر، تنها در هفته گذشته و تا تاریخ ۲۱ نوامبر، شاخص شیوع عفونت در میان ساکنان نیویورک ۲.۵ درصد بوده است.  

تعداد بستری‌شدگان بیمارستان هم رو به افزایش است. در حال حاضر روزانه حدود ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های نیویورک بستری می‌شوند که البته در مقایسه با اوج شیوع ویروس در فصل بهار که روزانه ۱۲۰۰ نفر راهی بیمارستان می‌شدند، بسیار کمتر است. 

گزارش اخیر وزارت بهداشت و سلامت روان آمریکا و نیز مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های واگیردار حاکی از آن است که ۳۰ درصد بیمارانی که اوایل سال جاری با عارضه کووید-۱۹ در بیمارستان‌های نیویورک بستری شدند، درگذشتند.  

کامیون‌های مجهز به سردخانه که در فصل بهار برای کمک به نظام درمانی شهر که سخت تحت فشار قرار داشت، در نواحی مختلف نیویورک مستقر شدند، نماد پیامد کووید-۱۹ بر نیویورک شدند.

ویدیوهای گورهای جمعی در جزیره «هارت» در ماه‌های آوریل و مه که ۱۵۰ سال پیش محل دفن پیکر افراد ناشناس بود، تصاویری تکان‌دهنده از ماه‌های کشتار کووید-۱۹ بوده است. این تصاویر ماموران تدفین را در لباس‌های حفاظت سفید نشان می‌دهد که أجساد قربانیان را در تابوت‌های ساده چوبین در گورهای عمیق جمعی در این جزیره دفن می‌کنند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصاویر نمایانگر مشکلاتی به مراتب فرای همه‌گیری است و نشان از نحوه مرگ ساکنان حاشیه‌ای نیویورک و نظام درمانی تحت فشار این شهر است. مقامات شهر نیویورک به مخالفت با این گزارش که از «گورهای جمعی» پیش از موج دیگر ابتلا به کووید-۱۹ می‌گفت، برخاسته‌اند. 

بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک در یک کنفرانس خبری در ماه آوریل گفت: «این‌ها پیکر افرادی هستند که پس از گذشت زمان کسی ادعای مالکیت آن‌ها را نکرده است، اما (متوفیان) تنها قربانیان کووید نیستند بلکه به دلایل مختلف و انواع بیماری‌های کشنده درگذشته‌اند. متاسفانه اقداماتی که در جزیره هارت در جریان است دلیلش تعداد بیشتر درگذشتگان و این است که کسی از اقوامشان ادعای مالکیت آن‌ها را نکرده است. این چیزی است که در هارت در جریان است.» 

در سال ۲۰۲۰ أجساد بیش از دو هزار نفر در جزیره هارت دفن شد که تا ماه اکتبر در مقایسه با سال گذشته دو برابر بوده است. در سال ۲۰۱۹ تعداد ۸۴۶ پیکر ساکنان نیویورک در جزیره هارت به خاک سپرده شد. 

به گفته انجمن مدیران موسسات کفن و دفن در ایالت نیویورک، مدیریت شهر نیویورک کمک هزینه خاکسپاری افراد بی‌بضاعت یا کم‌بضاعت را از ۹۰۰ دلار در ماه مه به ۱۷۰۰ دلار افزایش داد اما این مبلغ در مقایسه با هزینه‌های مراسم سنتی خاکسپاری که بالغ بر ۹۰۰۰ دلار می‌شود، ناچیز است. نشریه «وال استریت جورنال» برآورد کرد که تنها هزینه سوزاندن هر پیکر برابر با ۶۵۰۰ دلار است. 

هفه گذشته، مقامات شهر نیویورک در عمل  یک موسسه خاکسپاری در ناحیه بروکلین را به دلیل آن که در نتیجه کمبود جا ده‌ها جسد در حال پوسیدن را در کامیون‌هایی خارج از محوطه‌اش انبار کرده بود، تعطیل کردند.  

کمیسر بهداشت ایالت نیویورک به دنبال چندین شکایت قانونی علیه صاحبان این موسسه و مدیران وابسته به آن، اجازه کار موسسه کفن و دفن «اندرو تی کلکلی» را لغو کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان