پس از ماه‌ها، سفر بین ایالت‌های استرالیا دوباره آزاد شد

استرالیا مرزهای بین‌المللی خود را از آغاز همه‌گیری در ماه مارس بسته بود

مرزها یک دقیقه پس از نیمه شب دوشنبه در حالی باز شدند که جمعیت هیجان‌زده، اولین مسافران از ویکتوریا را با شیرینی مورد استقبال قرار دادند و مردانی بدون لباس تابلوهایی را بالا نگه داشته بودند که روی آن نوشته شده بود: «خوش آمدید» -  AAP Image/Dean Lewins via REUTERS ATTENTION EDITORS

مرز بین ایالت نیوساوت‌ولز و ویکتوریا، پرجمعیت‌ترین ایالت‌های استرالیا، با ثبت هیچ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹، روز دوشنبه پس از چهار ماه باز شد. 

نیوساوت‌ولز در ماه ژوییه و در پی اوج‌گیری موارد ابتلا در ملبورن، شهر مرکزی ویکتوریا، مرز خود را با این ایالت همسایه بست. نیوساوت‌ولز پس از ۱۶ روز پی در پی، روز دوشنبه هم هیچ گزارشی از ابتلای محلی به این بیماری نداشت. 

مرزها یک دقیقه پس از نیمه شب دوشنبه در حالی باز شدند که جمعیت هیجان‌زده، اولین مسافران از ویکتوریا را با شیرینی مورد استقبال قرار دادند و مردانی بدون لباس تابلوهایی را بالا نگه داشته بودند که روی آن نوشته شده بود: «خوش آمدید». 

استرالیا مرزهای بین‌المللی خود را خیلی زود و در آغاز همه‌گیری ماه مارس تعطیل کرد و تمام مسافران ورودی را مجبور کرد به مدت دو هفته در هتل‌های تعیین‌شده به حالت قرنطینه سر کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه ژوییه، پروازهای بین ملبورن و سیدنی، شهر مرکزی نیوساوت‌ولز، با افزایش مبتلایان لغو شد و مقامات نیوساوت‌ولز مقررات سخت‌گیرانه‌ای را برای عبور از مرز وضع کردند. 

ملبورن، شهر پنج میلیون نفری، در ماه ژوییه شاهد افزایش موارد ابتلا به بالای ۷۰۰ نفر در روز بود، به طوری که ۹۰ درصد تعداد کل تلفات کشور در اثر کرونا در این شهر اتفاق افتاد. 

نخست وزیر ویکتوریا، دانیل اندروز، با ستایش از این دستاورد، آن را «گواهی بر شخصیت و قاطعیت و عملکرد برجسته آحاد مردم ویکتوریا در سال جاری» دانست. وی همچنین مقررات ماسک اجباری را در اماکن عمومی برداشت ولی رعایت صحیح فاصله‌گیری اجتماعی را همچنان نگه داشته است. 

به علاوه، تجمع بیشتر مردم هم مجاز خواهد شد. البته مردم هنوز هم باید در اماکن سربسته نظیر سوپرمارکت، دفاتر کاری و حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند. 

نخست وزیر نیوسات‌ولز، کلیدیز برجیکلیان نیز اقدام به بازگشایی مرزها را به فال نیک گرفت و اظهار داشت احساس می‌کند هر دو ایالت وارد عصر جدیدی شده‌اند. 

خطوط هواپیمایی کانتاس و جت‌استار هم که در ۴۸ ساعت اول پس از اعلام بازگشایی مرزها بیش از ۲۵ هزار بلیط فروختند، با ۱۷ پرواز روزانه به جابه‌جایی مسافران می‌پردازند. 

استرالیا با فقط ۲۸ هزار مبتلا و ۹۰۰ مورد مرگ ناشی از کرونا، با وضع مقررات سخت‌گیرانه در همان اوایل شروع همه‌گیری، بهتر از بسیاری از کشورهای دیگران جهان عمل کرد. این کشور روز یکشنبه فقط دارای ۸۸ مورد ابتلا به این بیماری بود.

© The Independent

بیشتر از جهان