مالک باشگاه بدن‌سازی بر سر ویروس کرونا با ماموران پلیس درگیر شد

۷۷ هزار پوند جریمه و تعطیلی باشگاه، مجازات مالک

این مرد ۳۴ ساله گفت که در مقابل تعطیل کردن باشگاه بدن‌سازی زون خود در شمال لندن مقاومت کرده است، چون «احساس کردم از نظر اجتماعی، اخلاقی، و علمی کار درستی است.» - MICHAEL LOCCISANO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

مالک یک باشگاه بدن‌سازی ورزشی که با بیش از ۳۰ مامور پلیس درگیر شد و به دلیل اجتناب از تعطیل کردن کسب خود در مجموع جریمه‌هایی به ارزش ۷۷ هزار پوند دریافت کرد، به حکم دادگاه باید باشگاه بدن‌سازی ورزشی خود را تعطیل کند.

شورای هارینگی روز سه‌شنبه بعد از رسیدگی به پرونده او در دادگاه سلطنتی هایبری، موفق شد حکم تعطیلی این باشگاه بدن‌سازی را بگیرد.

آندریاس میچلی نهایتا در چهارشنبه گذشته تسلیم فشار ماموران قانون شد تا باشگاه بدن‌سازی «زون» خود در شمال لندن را تعطیل کند، اما مقامات به دنبال اخذ حکم دادگاه رفتند تا مطمئن شوند که این مجموعه تا ۲ دسامبر، زمانی که قرار است قرنطینه انگلستان به پایان برسد، تعطیل خواهد ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مرد ۳۴ ساله گفت که در مقابل تعطیل کردن باشگاه بدن‌سازی زون خود در شمال لندن مقاومت کرده است، چون «احساس کردم از نظر اجتماعی، اخلاقی، و علمی کار درستی است.»

او روز شنبه گفت: «دلایل زیادی وجود داشت که بر مبنای آن‌ها، تعطیل نکردم. واقعا نتوانستم دلیلی پیدا کنم که چرا نباید باشگاه بدن‌سازی ورزشی خود را باز نگه ندارم، جز این که قانونی در این باره اعلام شده بود.»

اما عصر سه‌شنبه گذشته حدود ۳۰ مامور پلیس کلان‌شهر لندن به این مجموعه در محله وود گرین سرازیر شدند و از قرار معلوم، صبح روز بعد نیز دو خودرو ون حامل ماموران پلیس به این مکان رفتند.

آقای میچلی ادعا کرد که گرچه نیروهای پلیس درگاه‌های بیرونی باشگاه بدن‌سازی را مسدود کرده بودند، مشتریان او «توانستند با بالا رفتن از دیوارها و خزیدن از لای فواصل باریک میان ساختمان‌ها به باشگاه بدن‌سازی وارد شوند.»

اما بعضی از این علاقه‌مندان به ورزش کردن جلو همان درهای بیرونی متوقف شدند و از آنها خواسته شد که از محل متفرق شوند، یکی از آن افراد هم سر نیروهای پلیس داد زد که «مانند نازی‌ها» رفتار می‌کنند.

آقای میچلی که در ۵ سال گذشته مالک این باشگاه بدن‌سازی بوده است، پیش‌تر گفته بود که در تصمیم‌گیری برای زمان بازگشایی باشگاه خود، صبر خواهد کرد تا نتیجه رای دادگاه مشخص شود.

از قرار معلوم ۷۷ هزار پوند جریمه‌های سابق هنوز پا برجاست و او اکنون ۹ هزار پوند دیگر هم برای مخارج دادگاه بدهکار شده است.

جوزف اجیوفور، رئیس شورای هارینگی، از این تصمیم دادگاه استقبال کرد.

او گفت: «من درک می‌کنم که چرا مالک این باشگاه بدن‌سازی با علاقه و شور فراوان می‌خواست باشگاه خود را باز نگه دارد، اما قانون برای همه قانون است و در مورد همه اجرا می‌شود.»

او ادامه داد: «برای تمام کسب‌های غیراساسی دیگر که مجبور شدند کسب‌‌وکارهای خود را تعطیل کنند و هزینه زیادی متحمل شوند، منصفانه نیست که ببینند کسب دیگری باز مانده است. ماموران قانون ما از همان آغاز هر چه در توان‌شان بود انجام دادند تا با مالک باشگاه بدن‌سازی زون ارتباط برقرار کنند. این اقدامات شامل حرف زدن با او، توضیح دادن شرایط، و تشویق او به پیروی از قانونی بود که اعلام و اجرایی شده است.»

او افزود: «اجرای قانون و توسل به ضمانت اجرا همیشه آخرین راهکار ما است. اما بعد از چندین بار مراجعه به این محل، مالک باشگاه بدن‌سازی از همکاری با ما سر باز زد و ما مجبور شدیم برای او جریمه‌ای ۷۷ هزار پوندی به خاطر نقض قوانین جاری صادر کنیم. اقامه این پرونده در دادگاه نشان داد که ما به هیچ وجه حاضر نیستیم سلامت عموم مردم را در سراسر هرینگی به مخاطره اندازیم.»

آقای اجیوفور اضافه کرد: «خوشحالم که مالک این باشگاه بدن‌سازی اکنون کار درست را انجام داده و باشگاه خود را تعطیل کرده است. ورزش کردن تا حد ممکن و مراقبت از سلامت و تندرستی خود، به ویژه در این دوران، خیلی مهم است، اما باید به طریق مناسب انجام شود. من مایلم این موارد را در آینده و وقتی امور حقوقی خاتمه یافت، با او مطرح کنم.»

او گفت: «اجازه بدهید این مسئله را روشن کنم. امنیت ساکنان هرینگی برای ما همیشه اولویت اصلی است و اگر کسی بخواهد از پیروی از قانون سر باز زند، چاره‌ای نخواهیم داشت جز این که اقدامی مقتضی اتخاذ کنیم.»

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از زندگی