نادال باخت، مدودوف به فینال مردان ای‌تی‌پی رسید

مدودوف در بازی نهایی به دیدار دومینیک تیم خواهد رفت

مدودوف روس (راست) ده سال از نادال اسپانیایی جوانتر است - GLYN KIRK / AFP

دنیل مدودف در مسابقات پایانی انجمن تنیس حرفه‌ای مردان روز شنبه با شکست دادن رافائل نادال در مبارزه‌ای که عقب‌ماندگی خود را جبران کرد، به مسابقه نهایی روز یکشنبه در برابر دومینیک تیم راه یافت.

بدین ترتیب تکاپوی نادال برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت پایانی فصل با کسب امتیازهای ۶-۳، ۶-۷(۴) و ۳-۶ در دو ساعت و نیم بازی با حریف روس در زمین اوتو آرنای لندن ناکام ماند. این برجسته‌ترین مقامی بود که این تنیس‌باز اسپانیایی می‌توانست به کارنامه پرافتخارش اضافه کند. 

از همان ابتدای بازی، مدودف نادال ۳۴ ساله را تحت فشار قرار داد و این تنیس‌باز شماره دوی جهان در طول این بازی فقط توانست سرویس سه گیم را با تلاش زیاد در اختیار بگیرد. اما عزم نادال برای دفع ضربه‌های تنیس‌باز چهارم جهان جزم بود و وقتی این قهرمان بازی‌های آزاد فرانسه اولین بریک را گرفت، اول مدودف بود که با امتیاز ۳-۴ عقب نشست. سپس نادال با خونسردی سرویس آخر گیم را گرفت و با امتیاز ۶-۳ برنده آن شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما مدودف که ۱۰ سال از نادال جوان‌تر است، فوراً واکنش نشان داد و در گیم دوم از ست دوم موفق شد قهرمان بیست دوره از مسابقات گرند اسلم را بریک کند و در نهایت با امتیاز ۳-۰ برنده آن گیم شود. نادال به جبران این شکست توانست سرویس گیم بعدی را بگیرد. با این حال مدودف در این ست نیز ۴-۱ از او پیشی گرفت.

نادال برای کم کردن فاصله امتیازها و رسیدن به نتیجه ۴-۲ سرویس بعدی را در اختیار گرفت و پس از کسب امتیاز پایانی سرویس گیم بعدی را هم از چنگ مدودف درآورد. این بازیکن اسپانیایی سپس آن ست را با تساوی ۴-۴ به پایان برد. انگار این روند زیادی برای مدودف سنگین بود، چون نادال سرویس چهارمین گیم متوالی را نیز از آن خود کرد و حرف را دوباره بریک کرد و برای برد نهایی بازی را آغاز کرد.  

اما باید چرخش دیگری در روند بازی رخ می‌داد و مدودف بلافاصله نادال را بریک کرد و با امتیاز ۶-۵ آن گیم را برد و دوباره دست بالا را گرفت.

نادال برای رسیدن به تساوی‌شکنی تمام همتش را به کار گرفت، اما حریفش در اواخر آن ست قبراق‌تر از او بود. نادال توانست آخرین امتیاز را بگیرد، اما مدودف برای بار دوم با بریک کردن و گرفتن امتیاز ۷-۴ ورق را برگرداند و بازی نیمه‌نهایی را به ست سرنوشت‌ساز بعدی کشاند.  

حریف روس همچنان نادال را تحت فشار قرار می‌داد و در گیم اول ست نهایی امتیاز پایانی را از آن خود کرد، اما نتوانست به برتری برسد. با این حال، در گیم بعدی هم‌چنان در تکاپو بود.

سرویس‌های ست آخر به همان ترتیب پیش رفت تا آن که نادال در یک گیم طولانی دو امتیاز پایانی را کسب کرد و به نتیجه ۳-۳ رسید. سپس مدودف او را بریک کرد و به مسابقه نهایی نزدیکتر شد.

مدودف آن گیم را ۵-۳ برد و سرویس پایانی مسابقه را گرفت و با برد در گیم پایانی به بازی نهایی روز یکشنبه این رقابت‌ها در مقابل قهرمان پارسال و امسال بازی‌های قهرمانی تنیس آزاد آمریکا دومینیک تیم راه یافت.

تیم روز شنبه در مسابقه‌ای نفس‌گیر مقابل نوواک جوکوویچ، طولانی‌ترین دارنده عنوان تنیس‌باز شماره یک جهان و قهرمان پنج دوره رقابت‌های پایانی انجمن تنیس حرفه‌ای مردان، با بردن سه ست پیروز میدان شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش