چلسی، تاتنهام و اورتون، شادکامان هفته نهم لیگ برتر

نبرد بزرگ یکشنبه میان لیورپول و لستر اتفاق می‌افتد

هری کین کاپیتان تاتنهام و تیم ملی انگلستان، بهترین بازیکن زمین انتخاب شد CLIVE ROSE / POOL / AFP

پس از وقفه‌ای دو هفته‌ای به دلیل برگزاری‌ بازی‌های ملی در کشورهای مختلف، لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلستان از روز شنبه دوباره آغاز شد.

 شاگردان فرانک لمپارد که چهار برد پیاپی در کیسه داشتند، در نیوکاسل به دیدار زاغچه‌های استیو بروس رفتند که کالم ویلسون، بهترین گلزن‌شان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند.

گل به خودی فدریکو فرناندز دفاع نیوکاسل، و ضربه دقیق تمی آبراهام، پنجمین برد پیاپی را برای چلسی به ارمغان آورد و این تیم را موقتا بالاتر از تاتنهام به صدر جدول برد.

لمپارد پس از این نمایش درخشان، گفت که تیمش باید «فروتنی خود را حفظ کند». او گفت: «می‌دانم که پنج دقیقه در صدر جدول بودیم، ولی من تصویر بزرگ‌تر را در نظر دارم.»

صدرنشینی کوتاه  مدت چلسی با نتیجه بازی تاتنهام – منچسترسیتی به مقام دوم بدل شد. در شمال لندن، شاگردان ژوزه مورینیو با یک بازی هوشمندانه و مبتنی بر دفاع فشرده و ضد حمله، پپ گواردیولا را باز هم دست خالی به خانه فرستادند.

یک لحظه غفلت دفاع منچسترسیتی در دقایق آغاز کافی بود تا هری کین کاپیتان سفیدپوش‌ها توپ را به سان هیونگ-مین برساند و او از میان پاهای دروازه بان سیتی، گل اول را بزند.

شاگردان سیتی پس از این گل، توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در زمین چلسی خیمه زدند، اما دفاع اتوبوسی مورینیو جز یکی دو بار، فضای حرکت و نفوذ به کوین دبروینه، گابریل ژزوس و رحیم استرلینگ نداد. همین تاکتیک در نیمه دوم هم نتیجه داد و لوسلسو – باز هم روی پاس دقیق هری کین – پیکان دوم را به قلب پپ گواردیولا شلیک کرد. با این پیروزی، تاتنهام با بیست امتیاز به صدر جدول رفت تا در انتظار نتیجه بازی‌های یکشنبه بنشیند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بازی دیگر روز شنبه، برایتون کاری کرد کارستان، و استون ویلا را در زمین خودش دو بر یک شکست داد.

روز یکشنبه با مسابقه فولهام و اورتون در لندن آغاز شد. شاگردان کارلو آنچلوتی پس از دو ناکامی پیاپی، به فرم دلخواه برگشتند و با دو گل کالورت لوئیس و دوکوره، سه امتیاز در زمین حریف دشت کردند.

در ادامه بازی‌های روز یکشنبه، شفیلد یونایتد با وستهم دیدار می‌کند، آرسنال در زمین لیدز یونایتد به زمین می رود، و در دوئل بزرگ هفته، سرخ‌پوش‌های لیورپول، میزبان لسترسیتی هستند که با هدایت برندن راجرز، مربی پیشین قرمز‌پوش‌ها، هم اکنون در جای دوم جدول است.

بیشتر از ورزش