نیروی هوایی آمریکا بمب‌افکن بی ۵۲ را در خاورمیانه مستقر کرد

سپاه پاسداران چند روز پیش از الحاق ناو اقیانوس‌پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه خبر داده بود

بمب‌افکن بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا – عکس از @CENTCOMFarsi

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی روز یک‌شنبه در اطلاعیه‌ای از استقرار بمب‌افکن بی ۵۲ نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه خبر داد.

سنتکام در حساب توییتری خود تاکید کرد که به «حفظ و حراست از ثبات و امنیت در منطقه. توانایی انتقال سریع نیروها به داخل، خارج و اطراف منطقه برای دستیابی، حفظ و بهره‌برداری از خلاقیت، کلید جلوگیری از اقدامات پرخاشگرانه احتمالی» متعهد است.

سنتکام در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه نیز با انتشار اطلاعیه‌ای از ورود جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از پایگاه هوایی اسپنگدالم آلمان به پایگاه هوایی الظفره امارات متحده عربی خبر داده بود.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی اعلام کرده بود که این اقدام در راستای همان هدف «افزایش توانایی در ایجاد امنیت و جلوگیری از پرخاشگری و تهاجم در منطقه تحت پوشش سنتکام» انجام شده ‌است.

این اقدام سنتکام در حالی انجام شده است که سپاه پاسداران در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه از الحاق ناو اقیانوس‌پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه خبر داده بود.

۲۷ آبان‌ماه هم نیویورک‌تایمز از بررسی سناریوهای اقدام نظامی علیه ایران در نشستی در کاخ سفید خبر داده بود. این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی که نامشان فاش نشد آورده بود که مشاوران دونالد ترامپ او را از اقدام نظامی علیه ایران برحذر داشته‌اند.

بر این اساس این گزارش، گزینه‌های اقدام نظامی، به صورت اقدام علیه تاسیسات هسته‌ای ایران و به منظور متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری از نظر تعداد رای به شکلی بی‌سابقه از دونالد ترامپ پیشی گرفته و رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا باید در تاریخ ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک کند.

با توجه به مسائلی که درباره سیاست دموکرات‌ها در خصوص تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مطرح می‌شود، ترامپ سعی دارد به شیوه‌های مختلف، برداشتن «فشار حداکثری» از ایران در دولت بعد از خود را دشوار سازد.

بیشتر از