تا ماه آوریل همه می‌توانند در انگلستان واکسن کرونا بزنند

وزیر بهداشت این کشور امیدوار است زندگی در بهار به روال عادی بر‌گردد

تزریق واکسن از ساکنان و خدمه خانه‌های سالمندان و کادر درمانی آغاز خواهد شد-JOEL SAGET / AFP

طبق اخباری که  انتشار یافته است سازمان خدمات ملی بهداشت بریتانیا در حال برنامه‌ریزی است که تا اوایل ماه آوریل همه در انگلستان واکسن زده باشند.

طبق اسنادی که به بیرون درز کرده‌ و در اختیار مجله خدمات سلامت قرار گرفته است، سازمان خدمات سلامت در برنامه‌های تزریق واکسن کووید-۱۹ پیش از پایان ژانویه می‌تواند تزریق واکسن به تمام بزرگسالان را آغاز کند.

طبق گزارش مجله خدمات سلامت، در پیش‌نویس برنامه تزریق واکسن کووید-۱۹ سازمان ملی خدمات بهداشت انگلستان مشخص شده است که زمان احتمالی شروع تزریق هر گروه چه هنگام خواهد بود و جزییات برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌سازی انبوه در درمانگاه‌ها، «مراکز بزرگ تزریق انبوه»، و واحدهای سازمان ملی خدمات بهداشتی و «روش‌های رفتن نزد افراد ناتوان از سفر» آمده است.

اجرای این برنامه به تامین منابع از جمله تحویل گرفتن بیش از هفت میلیون دوز واکسن در ماه دسامبر بستگی دارد. همچنین فرض بر آن است که تزریق به ۷۵ درصد مردم در بیرون از سکونت‌گاه‌هایی مثل خانه‌های سالمندان انجام شود زیرا پیش‌بینی شده است که تمام تزریق‌ها در جاهایی نظیر خانه سالمندان در داخل خود آنها صورت گیرد.

البته مشخص نیست در صورت بروز تاخیر در تحویل واکسن‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد. طبق گزارش مجله خدمات سلامت اگر مدت تاخیر کم باشد «تاثیر زیادی بر کل برنامه ندارد» زیرا طبق زمان‌بندی انجام گرفته، تحویل قسمت اعظم واکسن‌ها در بازه زمانی بین اوایل ژانویه تا اواسط مارس ساماندهی شده است.

مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا روز جمعه گفت: «بیش از بیش اطمینان یافته است» که زندگی در بهار به روال عادی برمی‌گردد و از برنامه‌های تزریق واکسن در بریتانیا برای ماه بعد خبر داد.

او هشدار داد که باید برای تحویل گرفتن قسمت اعظم واکسن‌ها در سال نو برنامه‌ریزی شده باشد و این موضوع با اسناد در اختیار مجله خدمات سلامت همخوانی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق این پیش‌نویس، تزریق واکسن به ساکنان و خدمه خانه‌های سالمندان، خدمه درمانی و تمامی افراد بالای ۷۰ سال تا پایان دسامبر انجام خواهد گرفت. سپس تزریق به تمام افراد ۶۵ تا ۷۰ سال شامل تمامی افرادی این رده  سنی که در معرض خطر زیاد و متوسط قرار دارند از اوایل ژانویه انجام می‌شود. بعد از آن از اواخر ژانویه تزریق واکسن به تمامی افراد رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال انجام خواهد شد.

طبق این گزارش احتمالا تزریق واکسن به قسمت اعظم رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال طی ماه مارس انجام می‌گیرد.

با توجه به آن که به هر نفر باید دو دوز واکسن با فاصله ۲۸ روز تزریق کند، در این برنامه هدف‌گذاری کرده‌اند که تا پایان آوریل تزریق واکسن به تمامی افراد هر گروه انجام گرفته باشد.

هنکاک گفت که رسما از نهاد تنظیم مقررات (مهرا) درخواست کرده است واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر/بایونتک را برای مصرف در بریتانیا ارزیابی کنند و افزود که این شرکت‌ها پیش از این تحویل داده‌ها را شروع کرده‌اند.

او گفت: «اگر نهاد تنظیم مقررات واکسن را تایید کند، برای شروع  تزریق واکسن از ماه بعد آمادگی داریم و قسمت اعظم کار را در سال نو انجام می‌دهیم.»

وی افزود:‌ «در مسیر درست پیش می‌رویم اما هنوز راه درازی تا مقصد باقی مانده است.»

© The Independent