ادعای حضور جادوگر در مسابقه فوتبال استقلال تهران و فولاد اهواز

پخش صدایی در اوایل نیمه دوم مسابقه به گمانه‌ها درباره حضور یک جادوگر کنار زمین بازی دامن زده است

نمایی از مسابقه روز گذشته استقلال تهران و فولاد خوزستان در اهواز - عکس از خبرگزاری مهر

روز گذشته مسابقه فوتبال بین تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان در شهر اهواز برگزار شد؛ مسابقه‌ای از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که در نهایت با شکست دو بر یک استقلال تهران به پایان رسید. آن نتیجه‌ در حالی رقم خورد که آبی‌های پایتخت در آخرین دقایق بازی یک پنالتی به تیم خوزستانی دادند و بازی یک بر یک مساوی را با باخت تمام کردند. 

اما یک اتفاق غیرمنتظره در حاشیه این مسابقه توجهات برخی را به خود جلب کرده است؛ حضور جادوگر کنار زمین مسابقه.

 خبرگزاری ایسنا در یادداشت کوتاهی ضمن پرداختن به این حاشیه، یک فایل صوتی منتشر کرده است که به نوشته این خبرگزاری، سندی‌ست بر وجود جادوگر کنار زمین مسابقه.

بنا به نوشته ایسنا، «شیوع کرونا و غیبت اجباری هواداران در ورزشگاه مزید بر علت شده تا ببینندگان تلویزیونی در جریان مکالمات مربیان و بازیکنان و بعضا صحبت‌های خصوصی افراد داخل زمین هم قرار گیرند. این اتفاق در جریان بازی استقلال و فولاد چندین مرتبه رخ داد.»

ایسنا در ادامه می‌نویسد که در نخستین دقایق از نیمه دوم این دیدار، صدایی از گیرنده‌های تلویزیونی پخش می‌شود و گویا فردی نزدیک به میکروفن‌های کنار زمین، در حال بیان جمله «اَجی مَجی لاتَرَجی» است. 

بنا به گزارش ایسنا، این جمله بارها به گوش رسیده است و فقط یک ‌بار و اتفاقی نبوده است، و بنابراین «تاییدی بر وجود جادوگر در فوتبال ایران است.»

پیش‌تر، برخی چهره‌های فوتبالی سخنانی مبنی بر وجود جادوگران، در فوتبال ایران و نقش مهم آن‌ها در تیم‌ها بیان کرده‌ بودند. شاید مشهورترین آنها خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی بود که به صراحت از قدرت جادوگران در فوتبال ایران سخن گفته بود. 

چند روز پیش نیز حمید جعفری، بازیکن سابق تیم فوتبال سایپا کرج، در مصاحبه‌ای پرحاشیه به جزئیاتی از حضور جادوگران در فوتبال پرداخت. 

این بازیکن سابق سایپا در بخشی از مصاحبه خود به خبرنگار ایلنا گفت: «اراده‌ای برای مقابله با موضوع جادوگری در فوتبال ایران وجود ندارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با گفتن چند مثال از حضور جادوگران در فوتبال و قدرت نفوذ آنها، افزود: «یک سرمربی که شاید اگر اسمش برده شود کسی باور نکند، یک سال با این شخص (جادوگر فوتبالی) همکاری کرد و در پایان فصل تیمش قهرمان لیگ شد و بعد از پایان لیگ به او گفت دستت درد نکند کمک کردی، و این هم پولی که قرارمان بود، بگیر و برو و دیگر با تو کاری ندارم. ولی آن شخص گفت نمی‌شود، تا اینجا آمده‌ای و باید تا آخرش با من بیایی. کاری کرد آن مربی کارش به بیمارستان و سکته کشید.»

سال‌ها پیش هم عادل فردوسی‌پور، مجری سابق ورزشی و تهیه‌کننده برنامه «۹۰»، پرونده‌ای مفصل درباره جادوگری در فوتبال ایران ساخته بود. حمید جعفری، بازیکن سابق سایپا، در آن برنامه هم مطالب زیادی درباره این معضل عجیب در فوتبال ایران گفته بود. او حالا به ایلنا گفته است: «من چند سال قبل گفت‌وگویی با برنامه ۹۰ داشتم و به عادل فردوسی‌پور گفتم نمی‌توانی این پرونده را به نتیجه برسانی، ولی اصرار داشت که در موردش صحبت شود. ولی از ۲۰ دقیقه صحبت من فقط ۲ دقیقه‌اش را پخش کرد و موضوع هم به جای خاصی نرسید.»

درحالی که فوتبال ایران با مشکلات فراوان مدیریتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و اکثر باشگاه‌های فوتبال عملا ورشکسته‌اند و دچار بحران مدیریت، این سوی مشکلات فوتبال کشور به نظر آنقدر دور از دست تصمیمات مدیریتی می‌آید که نمی‌توان انتظار داشت فدراسیون فوتبال برای رفع چنین بحران‌هایی کمر همت ببندد. 

بیشتر از ورزش