نشست سران گروه ۲۰ با سخنان پادشاه سعودی رسما آغاز به کار کرد

پادشاه عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که این نشست نتایج پرباری در مبارزه با کووید۱۹ به دنبال داشته باشد

این نشست به صورت مجازی برگزار شد- FAYEZ NURELDINE / AFP

اجلاس سران بیست اقتصاد بزرگ جهان، که از آن با عنوان گروه بیست یا جی‌۲۰ یاد می‌شود، روز شنبه به میزبانی ریاض و با سخنرانی ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی رسما آغاز به کار کرد.

پادشاه سعودی در سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که این نشست دو روزه، که به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، نتایج پرباری در مبارزه با کووید۱۹ به دنبال داشته باشد.

وی گفت، سال ۲۰۲۰ سالی غیرعادی بود و همه‌گیری جهانی کووید۱۹ تکان بی‌سابقه‌ای بود که کل دنیا را در یک زمان کوتاه تحت تاثیر قرار داد و زیان‌های اقتصادی و اجتماعی در جهان به بار آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملک سلمان با بیان این که مردم و اقتصادهای ما هنوز از این تلاطم در رنج هستند، گفت با این حال ما نهایت تلاش خود را به خرج می‌دهیم تا از طریق همکاری‌های بین المللی بر این بحران چیره شویم.

پادشاه عربستان که ریاست نشست را بر عهده دارد افزود، در آینده نزدیک، ما در عین حال که باید برای حفظ جان مردم کار کنیم، باید به آسیب پذیری‌هایی که در دوران همه‌گیری نمایان شد نیز بپردازیم.

ملک سلمان گفت، رهبران گروه۲۰ برای نخستین بار بیست سال پیش در واکنش به بحران مالی با هم دیدار کردند که پیامدهای آن ثابت کردن این گروه مهم‌ترین مجمع برای همکاری‌های بین‌المللی و مقابله با بحران‌های جهانی است.

وی با بیان این که امروز ما بار دیگر برای مقابله با یک بحران عمیق‌تر جهانی با هم کار می‌کنیم گفت، من اطمینان دارم که اجلاس ریاض، نتایج مهم و تعیین کننده‌ای در بر خواهد داشت و به اتخاذ سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی منجر خواهد شد که امید و اطمینان را به مردم جهان باز خواهد گرداند.

موضوعات مختلفی از جمله انرژی، آب‌و‌هوا، اقتصاد دیجیتال، دستیابی به توسعه پایدار و متعادل، تامین مشاغل واقعی برای بالا بردن سطح زندگی و رفاه در میان مردم جهان و بهداشت و درمان در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری عربستان سعودی، این اجلاس به دنبال تقویت همکاری با شرکای کشورهای عضو خود برای دستیابی به اهداف گروه و ایجاد یک اجماع بین‌المللی در مورد مسائل اقتصادی با هدف دستیابی به ثبات و رفاه اقتصاد جهانی است.

بیشتر از جهان