توییتر آماده تحویل حساب کاربری کاخ سفید به بایدن

غول رسانه‌های اجتماعی در حال آماده سازی انتقال حساب رسمی کاخ سفید در ماه ژانویه است

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایلات متحده آمریکا - Joe Raedle/Getty Images/AFP

حتی اگر دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کند، جو بایدن در روز سوگند ریاست جمهوری حساب کاربری رسمی ریاست جمهوری آمریکا را دریافت می‌کند. 

توییتر، شرکت عظیم رسانه اجتماعی، گفت که «فعالانه آماده می‌شود»‌ تا حساب رسمی ریاست جمهوری ایالات متحده و دیگر حساب‌های رسمی کاخ سفید، از جمله حساب توییتری مربوط به بانوی اول، معاون رئیس‌ جمهوری، و حساب رسمی کاخ سفید را در اوایل سال آینده میلادی و پس از شروع دوره دولت جدید، به آن تحویل دهد. 

نیک پاسیلیو، سخنگوی توییتر، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت:‌ «توییتر فعالانه آماده می‌شود تا حساب‌های کاربری کاخ سفید را در بیستم ژانویه ۲۰۲۱ منتقل کند. همان طور که در انتقال (حساب‌های) ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۷ انجام دادیم، این روند در مشاوره نزدیک با دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا انجام می‌شود.» 

توییتر به نشریه هیل گفت که نمایندگان تیم انتقالی بایدن-هریس نیز با کارکنان ارشد توییتر ملاقات می‌کنند. 

حساب کاربری «پی‌او‌تی‌یواس» (ریاست جمهوری ایالات متحده) در توییتر، که علامت اختصاری برای رئیس‌ جمهوری ایالات متحده آمریکا است، بیش از ۳۲ میلیون دنبال‌کننده دارد و ابزاری قدرتمند در دست رئیس‌جمهوری برای ارتباط با مردم آمریکا است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما برای دونالد ترامپ، این حساب کاربری در مقایسه با حساب شخصی توییتری او، در درجه دوم اهمیت قرار دارد. حساب شخصی آقای ترامپ در توییتر حدود سه برابر بیشتر از حساب رسمی رئیس‌ جمهوری دنبال‌‌کننده دارد و روش مورد ترجیح او برای ایجاد ارتباط است. 

آقای ترامپ تاکنون از پذیرش شکست در مقابل آقای بایدن در انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرده است و از توییتر برای ارائه ادعاهای بی‌اساس درباره تقلب گسترده انتخاباتی که هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد، استفاده کرده است. 

اما در نهایت، رئیس‌ جمهوری فعلی اختیارات اندکی در مورد انتقال قدرت دارد و هنگامی که نتیجه انتخابات رسمی شود، او در نیمروز بیستم ژانویه، چه بپذیرد و چه نپذیرد، از سمت خود خارج می‌شود. 

تخمین زده می‌شود که آقای بایدن ۳۰۶ رای کالج الکترال را کسب کرده است که ۳۶ رای از میزان لازم برای پیروزی در انتخابات بیشتر است، و اکنون که بیشتر آرا شمرده شده است، اختلاف آرای مردمی او نیز بیش از شش میلیون بیشتر (از آرای ترامپ) است. 

© The Independent

بیشتر از جهان