میلیاردر هندی با گردنبند ۱۰ میلیون دلاری به شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن رفت

این گردنبند الماس ۱۸۰ قیراطی شاید گران‌ترین قطعه جواهر شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن بود

سودا ردی، میلیاردر هندی، در لباسی که برای شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن طراحی شده بود‌ــ Handout

شاید گرانقیمت‌ترین جواهر شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن ۲۰۲۴ (مت گالا) را سودا ردی، میلیاردر هندی، به خود آویخته بود‌ــ و این جواهر حتی متعلق به مجموعه جواهرات شخصی‌اش بود. 

ردی، مدیر میل گروپ (MEIL Group) و همسر پی‌وی کریشنا ردی، تاجر هندی، در رویداد سالانه شب‌نشینی مد که دوشنبه ۶ مه در موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک برگزار شد، شرکت کرد. او در این رویداد یک پیراهن شب ابریشمی عاجی دوخت سفارشی تارون طاهیلیانی، طراح هندی، را به تن داشت. برای تکمیل این پیراهن دست‌دوز‌ــ که بالاتنه‌ تنگ با پرتره کوچکی از ردی داشت‌ــ بیش از ۴۵۰۰ نفر روی آن کار کرده بودند.

اگر پیراهن بلند سفید گلدوزی‌شده ردی به اندازه کافی تاثیرگذار نبود، گردنبند الماس ۱۸۰ قیراطی این کارآفرین بود که به کانون توجه تبدیل شد. به نوشته مجله تاون اند کانتری (Town & Country)، این قطعه جواهر شگفت‌انگیز «اموره اترنو» (Amore Eterno) نام دارد و شوهر ردی به‌مناسبت بیست‌و‌پنجمین سالگرد ازدواجشان به او هدیه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گردنبند به ارزش هنگفت ۱۰ میلیون دلار دارای چهار الماس بزرگ قلب‌شکل متصل به ۲۱ الماس گرد درخشان است. ردی در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری توضیح داد که او این قطعه را با کمک فرح خان علی، طراح جواهر، ساخته است.

او گفت: «بزرگ‌ترین الماس قلب‌شکل نشان‌دهنده شوهرم، کریشنا، است و بعدی منم، و دو الماس مجاور دیگر نشان‌دهنده پسرانمان، پراناو و مناس، است. این گردنبند برای من نماد رابطه پایدار عشق و پیوند است. فکر می‌کنم با انگشتر قلب‌شکلم همخوانی خوبی دارد و توجه من همیشه معطوف علاقه قلبی و مثبت‌اندیشی است بنابراین طبیعی است طرح موردعلاقه‌ام قلب باشد.»

ردی در شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن، علاوه بر گردنبند الماسش دو انگشتر به دست داشت‌ــ یکی با الماس زرد ۲۳ قیراطی و دیگری با الماس قلب‌شکل ۲۰ قیراطی‌ــ که هر دو آن‌ها نیز از مجموعه شخصی‌اش بود.

این میلیاردر نیکوکار متذکر شد که هدف لباسش در شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن اشاره‌ای استعاری به احیای هنری هند از طریق به نمایش گذاشتن طراحی هندی دست‌دوز است. ردی گفت: «این لباس تصویری از یک باغ پرشکوفه را به ذهن می‌آورد، و از بیننده دعوت می‌کند تا در جهانی همیشه در تغییر پذیرای اصالت باشد. این لباس استعاره‌ای از هند، زیبایی خفته در حال بیداری مجدد، است و از جاودانگی میراث کاردست استادانه، تفوق بر مرزهای زمان و چرخه ابدی تجدید حیات و زایش مجدد تجلیل می‌کند.»

ردی حامی دیرینه موسسه طراحی لباس متروپولیتن (Met Constume Institute) و برنامه‌ هنرهای جنوب آسیای این موزه بوده است. اولین حضور او در شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن در سال ۲۰۲۱، در تجلیل از نمایشگاه «در آمریکا: قاموس مد»، بود و یک پیراهن بلند دوخت فاخر فالگونی شین پیکاک (Falguni Shane Peacock Haute Couture) به تن داشت.  

موضوع امسال شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن «زیبارویان خفته: بیداری مجدد مد» بود. این نمایش پرزرق‌و‌برق مد هم‌زمان بود با افتتاح نمایشگاه موسسه طراحی لباس، که بر حدود ۵۰ تکه لباس تاریخی مهم حوزه مد متمرکز است‌ــ برخی از آن‌ها به‌قدری شکننده و آسیب‌پذیر شده‌اند که دیگر هرگز نمی‌توان به تن کرد. نزدیک به ۲۵۰ تکه از مجموعه دائمی موسسه طراحی لباس آورده شده‌اند، و با نمایش طرح‌هایی از السا اسکیاپارلی، ایو سن لورن، کریستین دیور، و ژیوانشی به دوره‌ای ۴۰۰ ساله از تاریخ مد می‌پردازد.

تقریبا به روال هر سال، شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن امسال نیز سبک پوشش خاص خودش را داشت، و نام راحت و کلی «باغ زمان» را روی آن گذاشته بودند. این سبک پوشش با الهام از یک داستان کوتاه با همین عنوان، نوشته جی‌جی بالارد در سال ۱۹۶۲، بود که بر موضوع زیبایی زودگذر متمرکز است. شرکت‌کنندگان ترغیب شده بودند تا از اقلامی استفاده کنند که اساس این داستان کوتاه را ترسیم کند‌ــ مانند گل‌هایی که نماد باغی واقعی است، یا اقلامی مانند ساعت و شن که حاکی از گذر زمان است.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی