کمک‌رسانی مرکز امداد عربستان سعودی به یمن، پاکستان، لبنان و سودان

هفته گذشته نیز عربستان سعودی از اختصاص بیش از ۶۲۰ میلیون دلار برای مبارزه با فقر و فلج اطفال خبر داد

عربستان سعودی به ارائه کمک‌های بهداشتی، غذا و سرپناه به نیازمندان یمن، پاکستان، لبنان و سودان ادامه می‌دهد ـ SPA

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که مرکز امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان (KSrelief) به ارائه کمک‌های بهداشتی، غذایی و سرپناه به نیازمندان در یمن، پاکستان، لبنان و سودان ادامه می‌دهد.

در یمن، مرکز امداد عربستان سعودی به‌تازگی کمک‌های اضطراری را به مردم آسیب‌دیده از سیل رسانده است؛ این کمک‌ها شامل ۱۴۶ چادر، ۲۰۰ کیسه خواب و ۳۶۰ سبد حاوی مواد غذایی بود.

مرکز کمک‌های بشردوستانه بن سلمان همچنین یک کارزار واکسیناسیون سرخک برای کودکان در یمن با هدف واکسیناسیون بیش از ۱۵ هزار کودک راه‌اندازی کرده است. این کارزار واکسیناسیون، کودکان و نوجوانان را هدف قرار می‌دهد و شامل تلاش‌های آگاهی‌بخشی و آموزش بهداشت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظارت بر زنان باردار در مناطق محروم یمن برای جمع‌آوری داده‌ها و برنامه‌ریزی خدمات بهداشتی از دیگر فعالیت‌های امدادگران عربستان سعودی است.

در پاکستان، امدادگران عربستان سعودی ۳۵۵ سبد غذایی را در مناطق محروم و سیل‌زده توزیع کردند.

مرکز امدادرسانی ملک سلمان همچنین پروژه‌های بشردوستانه را در لبنان ادامه می‌دهد. این کمک‌ها شامل توزیع روزانه ۲۵ هزار بسته نان برای خانواده‌های نیازمند از جمله پناهندگان سوری و فلسطینی است. طرح ارائه نان از ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر پشتیبانی می‌کند.

در سودان، امدادگران عربستان سعودی ۳۰۰ بسته غذایی بین خانواده‌های نیازمند و گروه‌های آواره در خارطوم توزیع کردند که ۱۸۰۰ نفر را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، این ابتکارات، منعکس‌کننده تعهد ریاض به کمک‌های بشردوستانه با هدف کاهش رنج مردم در طول بحران‌ها در سراسر جهان است.

هفته گذشته نیز عربستان سعودی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض از اختصاص بیش از ۶۲۰ میلیون دلار برای مبارزه با فقر و فلج اطفال خبر داد.

 عربستان سعودی و بنیاد بیل و ملیندا گیتس در بیانیه‌ای اعلام کردند که برای کمک به ریشه‌کنی فلج اطفال در جهان که به معنای محافظت از ۳۷۰ میلیون کودک در سال است و همچنین به‌منظور نجات میلیون‌ها نفر از فقر در ۳۳ کشور عضو بانک توسعه اسلامی (ISDB) با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

تازه‌ترین تعهد عربستان سعودی به ابتکار جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال (GPEI) بزرگ‌ترین کمک چند سال اخیر به برنامه‌های بهداشت جهانی است که تضمین می‌کند خدمات بهداشتی ضروری به صدها میلیون کودک در هر سال ارائه شود.

بیشتر از جهان