حواشی پایان‌ناپذیر نکونام در استقلال؛ دعوا بر سر گزینه مدیرعاملی

انتقادات پیشکسوتان استقلال از دخالت‌های نکونام در مدیریت و سبک بازی این تیم اوج گرفته است

جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران، فروردین ۱۴۰۳- وب‌سایت استقلال

جواد نکونام، سرمربی تیم استقلال تهران، پس از ناکامی تیمش در تبریز در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که از اخراج علی خطیر خوشحال است و می‌کوشد زمینه مدیرعاملی مجدد مصطفی آجورلو، فرمانده اسبق سپاه پاسداران، را فراهم کند.

براساس گفته‌های یکی از کارکنان باشگاه استقلال به ایندیپندنت فارسی، نکونام می‌خواهد حتی اگر به جام قهرمانی فصل جاری لیگ برتر ایران دست‌ نیابد بازهم حضورش بر روی نیمکت فنی تیم محبوبش را در فصل آینده تضمین کند، به همین دلیل می‌کوشد با اقناع عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌ فارس، حکم مدیرعاملی مصطفی آجورلو را قطعی کند.

این درحالی است که گزینه اول عبدالعلی علی‌عسگری برای مدیرعاملی آبی‌پوشان، سردار احمد شهریاری دیگر عضو سپاه پاسداران است که یکشنبه گذشته حکم «نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس برای انتصاب‌ها، تغییرات و پرداخت‌های مالی» را از علی‌عسگری دریافت کرد تا به نظر برسد انتخاب فرشید سمیعی به‌ عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال تصمیمی موقت و صوری برای به توافق رسیدن علی‌عسگری و نکونام درمورد مدیرعامل آینده این باشگاه است.

همزمان روزنامه گل در ایران خبر داد که جواد نکونام عامل اصلی اخراج ناگهانی علی خطیر از سمت مدیرعاملی استقلال بوده است، درحالی که پیش‌بینی می‌شد خطیر تا پایان لیگ و برای برهم نخوردن آرامش اردوی تیم بر روی صندلی خود ماندگار شود، اما نکونام پیش از مسابقه با تراکتور و با مینجی‌گری یکی از مجریان سابق صداوسیما، از شهریاری خواست تا اجازه ندهد خطیر بخشی از مطالبات قبلی بازیکنان تیم را به حسابشان واریز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چنین اقدامی به‌معنای نگرانی نکونام از پایان یافتن مصاحبه‌های بازیکنان استقلال علیه مدیرعامل تیم به‌دلیل رفع دغدغه‌های مالی بوده است. همچنین در صورت قهرمانی آبی‌ها در فصل جاری، عملکرد موفقیت‌آمیز خطیر با قهرمانی در فصل اول حضورش بر روی صندلی مدیرعاملی، ممکن بود هزینه اخراجش از سوی مدیران هلدینگ خلیج‌فارس را بیشتر کند.

در هر صورت اگرچه علی خطیر در آخرین ساعات حضورش در باشگاه استقلال موفق شد مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را به حساب بازیکنان تیم واریز کند، اما درنهایت رایزنی‌های نکونام به نتیجه رسید و، بنا بر گزارش ایسنا، احمد شهریاری پس از اخراج خطیر تصمیم گرفت طبقه چهارم و پنجم ساختمان باشگاه را پلمب کند تا علی خطیر نتواند اسناد و مدارک باشگاه را خارج کند.

در چنین شرایطی و با اوج گرفتن انتقاد برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال مانند خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، علی سامره و رضا رجبی از سبک بازی استقلال و دخالت‌های نکونام در امور مدیریتی، سرمربی آبی‌ها پس از انتخاب آتیلا حجازی، فرزند اسطوره باشگاه استقلال به‌ سرپرستی تیم، شامگاه پنجشنبه تصمیم گرفت تا با میزبانی از تعدادی پیشکسوتان همسو با خود آنان را به حمایت از خویش ‌دعوت کند و از موج انتقادات بکاهد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، حضور آرش برهانی در مهمانی شبانه نکونام نیز می‌تواند به معنای وعده سرمربی استقلال به او برای در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی فوتبال این باشگاه باشد. نکونام در هفته گذشته نیز با تعریف و تمجید‌های اغراق‌آمیز از عبدالعلی علی‌عسگری و احمد شهریاری و دفاع از «خصوصی‌سازی استقلال»، در شرایطی که مالک جدید استقلال نیز هولدینگی کاملا دولتی محسوب می‌شود، نشان داد که از توانایی بسیاری برای ایجاد روابط پشت‌پرده با مدیران دولتی برخوردار است.

بیشتر از فوتبال