جورج حبیقه در هفته مد پاریس شانه‌ها را کمی پوشاند و ناف‌ها را نمایان کرد

حبیقه می‌گوید این نمایش اندام «کمتر به دلیل تمایل به سکسی بودن و بیشتر برای بازتاب حس اعتمادبه‌نفس، کنترل و ظرافت است»

جورج حبیقه در جدیدترین مجموعه در هفته مد پاریس (لباس‌های‌ آماده پوشیدن) سراغ جادوی همیشگی با فرم، پارچه و تزئینات رفت. او در دو مجموعه آخر در هفته مد فاخر پاریس و مجموعه پروپیمان ۱۰۳ تایی پاییز و زمستان ۲۰۲۴، هر بار روایتی نو از طراحی عرضه کرد.

 طراحی این مجموعه منبع الهام لطیفی دارد. به گفته حبیقه، داستان با قرض گرفتن لباس مادر آغاز می‌شود: دختری که «شیکیپوشی ذاتی و جاودانه مادر را امانت‌گرفته و درعین‌ حال، آن را با حسی از مدرنیته می‌آمیزد».

مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴/۲۵ جورج حبیقه می‌خواهد احساس لذت و طراوت مدرنیته را به جوانان شیکپوش منتقل کند. به گفته حبیقه، به «نمادهای این خانه مد - گلدوزی، تزیینات روی لباس و خیاطی ماهرانه، آزادی داده ‌شده است که در فضایی رهاتر» خودنمایی کنند.

تویید، پارچه قهرمان فصل است؛ بافتی جاافتاده که روح تازه‌ای به آن بخشیده و بازیگوشانه در برخی از ظاهرها گنجانده شده است. طراح در این مجموعه سراغ ساتن دوشس (انواع ضخیم ساتن)، کرپ ابریشمی و موسلین (یا موصلی، نوعی پارچه پنبه‌ای ضخیم اما لطیف) هم رفته است.

لباس‌های این فصل کمی شانه‌ها را پوشانده و ناف‌ها را نمایان کرده‌اند. حبیقه می‌گوید این نمایش اندام «کمتر به دلیل تمایل به سکسی بودن، و بیشتر برای بازتاب حس اعتمادبه‌نفس، کنترل و ظرافت است».

در این مجموعه عناصر سبک دهه ۸۰ با حسی جوان و جاری ترکیب می‌شوند که از طریق الهام‌گیری از طبیعت، با نقوش تکرارشونده ابر و گل‌های بازیگوش، نمایان می‌شود.

پاپیون که از عناصر پرتکرار این فصل هفته‌های مد است، لباس‌ها و لوازم جانبی تزئینی این مجموعه را نیز آراسته است. در کنار چند ظاهر شیک مشکی و رگه‌هایی از درخشش ارغوانی، بخش اعظم مجموعه به رنگ‌های پاستلی است: سبز نعنایی، هاله کمرنگ قرمز توتی، نارنجی و بژ شیری.

آرایش مو و صورت مدل‌ها نقطه مقابل مجموعه فاخر پاریس بود. خط چشم‌ ضخیم و تیره جای خود را به ملاحت آرایش طبیعی داد و موها کمی متمایل به سبک «موی خیس» به‌سادگی در پشت سر رها شده بود.

انتخاب زیورآلات نیز بازگشت به همان داستان مادر و دختر بود. بهترین مثال، گوشواره‌ای است که در آن مروارید کلاسیک «مادر» به نسخه‌ای جسورانه‌تر و انتزاعی‌تر تبدیل شده است. کیف‌های دستی ترکیبی از چرم و تویید بودند و کفش‌ها در دو سبک صندل و پاشنه‌گربه‌ای (کیتن kitten ) با لباس‌ها همراه شدند. در اینجا هم پاپیون از ویژگی‌های متمایز بود.

 خانه مد حبیقه از این مجموعه در حاشیه هفته مد پاریس، لباس‌های آماده پوشیدن پاییز و زمستان ۲۰۲۴ را رونمایی کرد و آن را «جشنی برای آزادی بیان جوانان و پادزهری عالی برای ماه‌های طولانی زمستان» نامید.

بیشتر از مُد و زیبایی