چرا آبی رنگ محبوب کیت میدلتون است؟ ‏

خانواده سلطنتی همیشه از پیامی که لباس‌هایشان دارد، آگاه‌‌اند

آبی به‌نوعی امضای سبک ظاهری کیت میدلتون است- AFP

در لباس و سبک ظاهر خانواده سلطنتی بریتانیا در تصویرها و بازدیدهای رسمی طی چند سال گذشته یک رنگ غالب است: آبی.

در میان اعضای فعال خانواده سلطنتی، کیت میدلتون بارها در مناسبت‌های رسمی برای خود و خانواده‌اش لباسی آبی‌رنگ انتخاب کرده است. کارشناسان معتقدند انتخاب آبی و سایه‌های متفاوت این رنگ، نه تصادفی است و نه انتخابی است صرفا برای زیبایی، بلکه نشان می‌دهد که اعضای خانواده سلطنتی درس‌ خود را از ملکه به‌خوبی آموخته‌اند و آن را اجرا می‌کنند.

اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا مجاز به اظهارنظر سیاسی نیستند، اما پیام‌های ظریفی را از طریق لباس منتقل می‌کنند.

به‌عنوان‌ مثال، در روز یادبود کشته‌‌های جنگ، همه لباس‌هایی ملهم از رنگ شقایق، سیاه و قرمز، می‌پوشند. کیت میدلتون در جریان بازدید از مرکز فرهنگی اوکراین بلافاصله پس از تهاجم روسیه به آن کشور، با انتخاب رنگ همسان با پرچم اوکراین، حمایت خود از آن کشور را نشان داد.

 بنابراین، تمایل آن‌ها به ‌عکس‌های خانوادگی آبی قطعا تصادفی نیست. خانواده سلطنتی همیشه از پیامی که لباس‌هایشان می‌فرستد، آگاه‌اند.

الیزابت هولمز، نویسنده و محقق سبک لباس خانواده سلطنتی، به نشریه ووگ گفت: «همان‌طور که ملکه الیزابت دوم گفته است که قبل از اینکه کسی بداند مشغول چه‌کاری است، از چه هدفی حمایت می‌کند، یا در چه رویدادی شرکت می‌کند، می‌بینیم که او چه لباسی پوشیده است. آن‌ها این موضوع را می‌دانند و کاملا هوشمندانه از آن استفاده می‌کنند.»

هنگام بررسی عکس‌های عمومی خانواده، می‌بینیم که تمایل آن‌ها به آبی بسیار فراتر از شش ماه گذشته است. برای مثال، در سال ۲۰۲۱، هر سه فرزند ویلیام برای عکس‌های رسمی تولد لباس آبی پوشیدند؛ جورج و شارلوت نیز هر دو، سال بعد، آبی پوشیدند. این فهرست طولانی است. در واقع، مواردی که هیچ‌کس در خانواده آبی نپوشیده باشد، بسیار اندک است. گویی این امر به‌جای تصادف، قانون است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چه چیزی آن‌ها را به سمت آبی می‌کشاند؟

رنگ‌ها از دیرباز برای جوامع انسانی معنادار بوده‌اند. اگرچه پیام‌هایی که منتقل می‌کنند، ممکن است کمی متفاوت باشد، در مجموع تئوری رنگ‌ها به ما می‌گوید که آبی نشان‌دهنده آرامش و مسئولیت است.

اشاره آبی به مسئولیت‌پذیری بدون شک از نظر زیبایی‌شناختی جذاب است. همین‌طور، پوشیدن آبی به‌طرز ماهرانه‌ای به حس میهن‌پرستی اشاره می‌کند.

هولمز همچنین اشاره می‌کند که آبی به‌نوعی امضای سبک ظاهری کیت میدلتون است. او می‌گوید: «من گمان می‌کنم ارزش دارد تعهد کاترین به آبی را در نظر بگیریم. در اولین عکس‌های رسمی‌اش به‌عنوان عروس سلطنتی، او یک لباس آبی‌رنگ به تن کرد که با حلقه نامزدی معروف یاقوت کبود و الماس، که متعلق به شاهدخت دایانا بود، همخوانی داشت. او از آن زمان همه سایه‌های آبی را پوشیده است: از رنگی ملایم و کم‌رنگ (حتی می‌توان آن را آبی سیندرلا نامید) تا آبی تیره.»

آبی‌پوشی اعضای خانواده سلطنتی منحصر به اعضای جوان و امروزی نیست. ملکه مادر و دخترش شاهدخت مارگارت نیز توجه خاصی به این رنگ داشتند. همین‌طور، علاقه کامیلا، ملکه کنونی بریتانیا، به رنگ آبی چیزی نیست که از نظرها پنهان مانده باشد.

بیشتر از مُد و زیبایی