کشف پنجمین سازه فلزی مرموز این بار در هلند

نخستین سازه را «گروه ناشناسی»، چند روز بعد در تاریخ ۲۸ نوامبر برداشتند و بردند

 سازه فلزی مشابه که در رومانی پیدا شد - Handout / AFP

سازه فلزی دیگری، اینبار در هلند و در منطقه طبیعی، مشرف بر گودالی یخی کشف شده است.

پس از کشف نخستین سازه در بیابان یوتا، که مقامات رسمی ایالتی از درون بالگرد در حال پرواز و به هنگام شمارش گوسفندان پیدا کردند، خبر این سازه‌ها در صدر اخبار قرار گرفته است.

نخستین سازه را «گروه ناشناسی»، چند روز بعد در تاریخ ۲۸ نوامبر برداشتند و بردند. سپس ظاهراً مشابه آن، بر فراز کوهی در کالیفرنیا و دامنه‌ تپه‌ای در رومانی پیدا شد.

اما این سازه‌ها نیز چندان ماندگار نبودند.

سازه رومانی، چهار روز بعد در تاریکی شب، به طرز مرموزی ناپدید شد. سازه کالیفرنیا نیز خیلی زود به چنگ گروهی خشمگین از مسیحیان معتقد به نظریه‌های توهم توطئه افتاد. آنها خودشان را پس از چهار ساعت رانندگی به محل رساندند و با درهم شکستن سازه، صلیبی به جای آن نصب کردند تا «به فرمانروایان ماورایی پیام دهند که گورشان را گم کنند.»

اما این ماجرای اسرارآمیز در روزهای اخیر هم ادامه یافت و رهگذران دست‌کم دو سازه دیگر را هم پیدا کرده‌اند؛ یکی در ساحل جزیره وایت در بریتانیا و دیگری در زیستگاهی طبیعی در هلند.

روز دوشنبه هم خبر رسید که سازه‌ای طلایی در کلمبیا پیدا شده است اما مقامات رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های محلی هلند، هیچ ردپایی تا محل سازه فولادی وجود ندارد و مشخص نیست این سازه چگونه به زیستگاه کیکنبرگ در نزدیکی شهر اودهورن رسیده است.

طبق گمانه‌زنی‌های شبکه تلویزیونی امروپ فریسلان، با توجه به یخ‌هایی که اطراف این سازه وجود دارد ممکن است مدت‌ها در این مکان بوده باشد.

کشف سازه دیگر، این بار در هلند.

رهگذری به نام تییس دیونگ، در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: داشتم پیاده‌روی می‌کردم که به این سازه رسیدم و اطراف آن هم چیزی ندیدم. انگار آن را از بالا در آن جا گذاشتند. قطعاً برای جابجا کردن آن دو نفر لازم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز نمی‌توان گفت آوردن این سازه‌ها کار چه کسانی بوده است اما «تعاونی نامدارترین هنرمند» در سانتافه، مسئولیت دو سازه کشف شده در ایالات متحده را به عهده گرفت و سه نمونه مشابه از آنها را به بهای هر یک ۴۵ هزار دلار به فروش گذاشته است.

در ضمن، دوستداران مجموعه ادیسه فضایی، نوشته آرتور‌سی‌کلارک و فیلم آن به کارگردانی استنلی کوبریک نیز شباهت این سازه‌‌ها به سازه‌های فلزی ‌مانندی را مطرح کرده‌اند که موضوع داستان آن اثر تخیلی فضایی است.

همچنین طبق گزارش روزنامه دی‌تلگراف، برخی گفته‌اند که سازه کشف‌شده در هلند ممکن است از وسایل به‌جامانده از گروه فیلمبرداری فیلم «دنیای‌غرب» باشد که فیلمبرداری آن در همان نزدیکی انجام گرفته است.

در این روزنامه، از قول فیلسوفی مذهبی و کارشناس اشیای پرنده ناشناس به نام تاده اسمدس آمده است که به نظر او و همکارانش بعید نیست این کار از ترفندهای بازاریابی یا طرح‌های هنری باشد.

آقای اسمدس می‌گوید: ممکن است مشابه‌سازی‌هایی از روی سازه‌های اصل و موفقی باشند یا پای آدم خیلی پولداری در میان باشد و هفته بعد خبر برسد که تبلیغی برای فیلمی جدید یا محصولی از مک‌دونالد است.

© The Independent

بیشتر از جهان